Min plan...

Promenad avklarad, det var toppenväder.
Frosten hade smält, så jag slapp gå i snigeltakt och vänta ut en grässlickande hund.

Har varit i tygaffären och köpt kantband och garn.
Kantband att äntligen kanta den orangea toppen med, och det blir det ENDA som ska sys idag.
Inget mer.
För att jag måste göra lite andra förberdelser inför toppen eller strandklänningen som jag ska sy.
Så här kommer det att se ut...



Antingen blir det en A-formad strandklänning eller topp.
Eller en rak cylinderformad strandklänning.
Alltså har jag inte bestämt mig för om det ska bli klänning eller topp, eller vilken FORM den ska ha.
Men ingen fara på taket, för jag ska börja med att virka ändå.



Jag valde mellan vitt eller blått garn, tillslut blev det ett bomullsgarn som låg så nära tyget som det bara kan göra.
Inte exakt, exakt lika, men nästan, 98 - 99% av 100.
Jag ska alltså virka en tjockare spetsbård upptill...



Och en smal spetsbård nertill...



Alternativt...



Ja, så så ser det ut, så är planen.
Nu ska jag hoppa på symaskinen och sy kantbården, sen virka.
Återkommer senare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0