Jag började kallsvettas...

Sitter och ser "Uppdrag Granskning" och säger "Men HERREGUD", högt för mig själv, gång på gång.
Man blir ju mörkrädd över hur samhället agerar ibland.
Vissa barn far ILLA i ÅRATAL, och samhället varken kan, VILL eller GÖR något åt saken.
Den här familjen får sina barn omhändertagna samma sekund som en anmälan kommer in, och anmälan är helt ogrundad.
Två föräldrar blir anmälda för pedofili och är helt oskyldiga.
Inga förundersökningar görs.
Barnen bara försvinner och föräldrarna står anklagade.
Ibland blir man mörkrädd.
Man sitter bara och gapar.
Myndigheterna är ju inte kloka, dom kan inte mena allvar.
Usch, jag gråter när föräldrarna gråter, det riktigt knyter sig i magen.

Och min ilska har lagt sig, den dog någonstans under "Dirty Dancing".
Man orkar ju inte vara arg hur länge som helst.
Det tar så mycket på krafterna, och tillslut slocknade vulkanen.
Men...
Det behövs så lite för att jag ska börja mullra och spy aska och lava igen, så det är nog bäst att allt håller sig lugnt i några dagar nu.
Folk och fä, håll er borta

Min bästis har varit här och käkat middag, fikat och snackat lite.
Och hon lärde mig ett värdefullt tricks att få hunden lugn.
För dom första dagarna gick det bra att ge hunden ögondroppar.
Sen började hon trixa igårkvälls, idag har det varit stört omöjligt, hon har ålat sig värre än en ål.
Att ge ögondroppar var inte att tänka på.
Jag fick ge upp, jag var rädd att GE henne en ögonskada istället för att hjälpa henne med en ögoninfektion.
Men min duktiga bästis kunde på mindre än fem minuter få bukt med Milous "maktutövande".
Nu har jag åter makten och ögonsalva är inte så farligt igen.
"Du ska tillämpa samma teknik med klorna sen", sa min bästis.
Och jag började direkt KALLSVETTAS.

Nä, serru DET går INTE, jag kan inte klippa klorna mer, sa jag.
"Nä, det kan du ju INTE, inte med DEN inställningen iallafall, sa hon!"
Ord och inga visor.
Jag hatar klor.
Min bästis anser nog:
Get over it!
Jag känner:
I can´t.

Snart läggdags, ska bara se "Berg flyttar in".
Måste ju se när Carina Berg flyttar in hos golfproffset Jesper Parnevik.
Han verkar snuskigt, snuskigt rik.
Han har en EGEN garderob lika stor som halva vår lägenhet typ.
Kommer bestämma mig OM sonen ska bli golfproffs efter programmet.
Jag kanske ska sätta honom i tvångsträning i golfskola, känner att GOLFMORSA kan bli min nya titel.
Iallafall om dollarna rullar in.
Hörde jag inte CATCHING...?
Jominsann, det hörde jag nog




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0