Trött på allt idag...

Herregud vilken morgon!

Jag väckte sonen ganska sent igen på en onsdag...
Han börjar ju 08.00 istället för 08.20.
Stress, skynda dig på!
Sambon är sur för igår, för att jag blev förbannad över att han fuskstädat i helgen när jag jobbade.
Jag upptäckte nämligen igår, när jag var tvungen att skaka en matta...
Att den var SUPERDAMMIG!
När jag tar en matta till upptäcker jag gammalt toapapper (oanvänt såklart ) under den mattan efter när kaninen fick tag i en dassrulle och började gnaga.
Den mattan var lika dammig.
Okej...
Sambon har alltså INTE tagit ut våra mattor och luftat dom på balkongen, samt skakat dom.
Och alla som städar vet ju...
Att om man skakar mattorna ute, håller sig dammet borta längre än när mattorna ligger kvar och man bara dammsuger dom.
Insåg då också att torkandet av golvet var lika med...
Noll.

Jag blev så himla...
Besviken.
Och förbannad.
Hur svårt kan det vara att göra allt ordentligt på en gång...?
Hur lång tid tar det att slänga ut några mattor och torka av golven...?
Kanske 2 minuter att slänga ut mattorna och 10 minuter att torka av golven som avslutning på städet.
Blommorna har han INTE HELLER vattnat.
Snustorra.
Dusch och badrum ej skurat.
Ja, jag blev arg.
Han ORKADE inte, var hans försvar.
Nä, vem FAN gör det...?
Men vi MÅSTE.

Så han var sur fortfarande imorse, och jag med!

Så satt jag här och trodde jag skulle hinna fika innan SOTAREN skulle komma.
Det hann jag inte, för när jag morgonstökat här, alla dragit, kom sotaren en hel timme förtidigt!
Mäh...
Upp igen, plocka ut allt ur öppna spisen, och vindstrappen som är belamrad.
Styra upp den galna valpen, morsan som kom uppfarandes i morgonrock.
Yes...
Sotare UPP, sotare ner, smuts i trappen.
Dra åt...
"Hej då, tack, tack..."
Upp med dynor på vinden och ett parasoll, när det ändå är fritt i trappen.
Plocka tillbaka det som ska stå i trappen igen.

Nu sitter jag här och försöker andas...
Varva ner.
Men det är liksom ingn idé, jag behöver dammsuga.
Det är liksom dammigt i hela lägenheten.
Vattna dom döende blommorna.
Satt in en tvättmaskin.
Två till väntar.
Det blåser ju, perfekt torkväder.
Jag hatar vardag med smärta, men jag gör iallafall vad som behöver göras ändå.
Jag har sovit som en kratta, värken har malt i vänster sida, djävla mammografi.
Fy fan vad jag är trött på allt idag!!!!!



Kommentarer
Postat av: Syster j

Du ska vara glad över att sambon i alla fall fuskstädar - det är mer än vad min gör eftersom jag går hemma om dagarna och inte har något att göra. Om jag inte var så hungrig på kvällen hade jag strejkat!

2011-10-07 @ 09:50:35
Postat av: Bloggaren Herself

Jaha du, ja du går väl hemma och "LATAR" dig hela dagarna du, har inget annat för dig typ...

Klart du hinner städa då.

NOT :@ morr...

Han låter som mitt EX när jag var mammaledig, med betoningen på "MITT EX" ;D

2011-10-07 @ 16:31:53
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0