Konstant mundiarré...

Igår morse, på väg till jobbet, fotade jag detta löv med morgonfrost på...



Promenad igenom Botaniskan på dagen...









Det är väldigt vackert ute nu, fortfarande ljust, vackra färger och ganska varmt.

Jag tog med mig morsan och gick promenad på Hällarna med Milou idag och det ROLIGA ÄR...
Att min mamma säger jämt, hur HÄRLIGT det är att gå på promenad med Moster Puff.
För dom kan bara gå, och pratar nästan inte alls.
Dom bara går och njuter, UNDER TYSTNAD!!!
Hon ljuger!
För jag har ännu inte spenderat EN dag, en halv dag, EN TIMME med dom två, utan att dom har konstant mundiarré!!!
Och att dom två skulle går och njuta av tystnad...
Tja, möjligtvis en microsekund isåfall.
Men så idag, solen sken, ingen vind, ja, jag kunde väl "bjuda med" mamma på vår hundpromenad, tänkte jag.
Jag ville njuta av naturen, mamma...
Hon babblade så mina ÖRON NÄSTAN RAMLADE AV!

Jag kunde då naturligtvis inte låta bli att undra, "om den där tystnaden under promenader" som hon säger sig uppskatta så mycket.
Var är den när hon går på promenad med mig, tillskillnad med sin syster då?
"Jamen, jag går väl och är tyst nu..?"

Nej mamma, du frågar till och med VILKEN BIL Denny (sambon) ska köra när dom åker till fastlandet imorgon!
HUR ska jag kunna veta det?
Jag brukar faktiskt inte fråga min sambo sådana irrelevanta frågor, bara typ när han ska åka, och när han kommer hem.
INTE vilken jobbil han ska köra!
Ibland känns det som om du frågar såna där knäppa frågor bara för att få babbla på...?
"NÄ, det gör jag inte, jag kan vara tyst..."
Och så var hon tyst i tre minuter, sen började hon prata igen!
Suck.
Ja, ja, vi fick alla frisk luft, vi knatade runt i två timmar nästan och jag har aldrig längtat så mycket efter en dusch som idag.
Först fick Milou en dusch, en föning och sen var det min tur.
Behövligt!

Jag är snart klar med ponchon!!!
Halleluja, ska bara mäta den, sy ihop och sen sätta fransar, imorgon kan beställaren hämta den!
Nu ska jag se film, återkommer...


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för fotona från Botaniskan! Det har förändrats en hel del sedan jag var där sist. Men har inte dahliorna vissnat? Här hänger de som bruna slamsor nu efter nattfrosterna.



Kram Ingrid

2011-10-16 @ 19:07:12
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Madde

Nej, dahliorna stod i "små öar" här och där, jättevackra och blommade, även lite rosor, och andra vackra höstblommor.

Hittade även CLEMATIS som blommade längs en stenpelare. Det var verkligen jättevackert där nere.

Våra dahlior har också vissnat sen evigheter, men inte i Botan... Kram Madde

2011-10-17 @ 10:27:48
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0