Jag tog en hundring av dig...

I min nya Burdatidning fanns det en klänning...







Som går att variera i oändlighet, sött, fest och vardagsklänning.
Jag har REDAN hittat ett tryckt tyg...





Ja, det är inte ofta jag hittar ett tyg jag GILLAR på den här lilla ön, men idag gjorde jag det.
Jag blev så dödskär som det går att bli, ett riktigt Madde-tyg i Madde-färger.
Som vanligt lite svårt att HELT göra tyget rättvisa här, men jag hoppas det blir bättre nästa gång jag fotar ett färdigt plagg.
Och imorgon...
"
RRRRRRrrrrrrrrrRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrRRRRRRRR..."
Ja, symaskinen kommer få jobba, det kommer bli en sommarklänning till nästa sommar.
Och till det tyget så kommer det passa utmärkt med en skinnskärp till, eller kanske mockaskärp.




Fin och superenkel tunika fanns med i flera versioner...



Liknande blus (ovan) och klänning (nedan) fanns med, som jag redan sytt i somras...



Men det var mycket, mycket mer, jag blir så sugen.
Jag var även och letade efter jeanstyg, hittade INGET modernt eller billigt.
Med andra ord blir det billigare att skicka efter.
Då får jeansklänningen vila lite, för jag skickar inte efter bara ett tyg utan måste samla ihop lite mer tyg som jag vill ha.
Jag hittade ett grått tyg i affären också, i ljusgrått med mönster på, inte heller så farligt dyrt.
Var lite sugen på det också, får väl se om jag kanske köper det också.
Nu är jag så sugen, så allt annat får vänta lite.

Så är TORKTUMLAREN äntligen här, och installerad och...
INVIGD!!!
Fatta, ett stort lakan, två påslakan och en tunn madrass, TORRT i ett naffs.
Har inte haft tortumlare sen sonen var två, fattar inte att jag stått ut.
Nu är det detta som gäller:
Aldrig mer vara utan torktumlare, och hör sen.
Nästa torktumlar-maskin med tunnt täcke, handdukar, örngott går för fulla muggar...
Snart klart.
LYX!

Sonen har varit borta hela dagen.
Först handboll, första gången han spelade och han gjorde succé.
Han stod för 3 mål av 4, och laget fick brons.
Succé som sagt!
Sen var han själv på Solbergabadet med några av sina kompisar.
Jag var MYCKET SKEPTISK till att dom skulle gå själva utan en vuxen.
Ringde X-kroken för att kolla vad han tyckte, fick inte tag i honom.
Då ringde jag bonus-mamma för att kolla vad HON trodde att X-kroken möjligtvis kunde tycka.
Hon trodde att han skulle tycka att det var "Okej".
Mhm...
Jag ringde sonens kompis pappa.
Ja, slutresultatet blev att han fick gå själv, med sina kompisar.
Svår avvägning, hade det varit tjejer i deras ålder hade det varit "JA" utan att tveka direkt.
Tjejer är ju liksom lite mer lugna än killar, iallafall dom här killarna.
Dom är så BUSIGA liksom.
Men man fick väl lita på att dom ändå skulle sköta sig.

Efter badet ringde han och sa:
"Vi drar till Mc Donalds och äter innan jag kommer hem!"
Men...?
Men ska du inte komma hem och äta?
"Nej, vi vill gå på Mc Donalds."
Har du pengar då?
"Ja, jag tog en hundring av dig!"
Jaha...
Okej, ring när du är klar då.
"Okej, hej!"... klick.
Bye bye little child.
Tur att min bästis kom förbi en sväng så jag hade sällskap en liten stund.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0