Jag klippte henne rätt i pulpan...

Idag började dagen tidigt, jag gick även och la mig tidigt.
På spikmattan!
Den har blivit min bästa vän igen.
Men jag somnade som en stock, på mattan.

Vaknade tidigt och iväg med sonen till skolan, sen...
Drog jag och Milou till Hällarna!
Det var SÅ vackert idag, och jag förbannar att jag inte tog med mig mobil eller kamera.
För jag hade kunnat ta underbara bilder.
Vi gick en långpromenad idag för dels var vädret så härligt och varmt, inge folk och man ville liksom inte gå hem.
Så vi gick länge, och vi gick nere vid havet och Milou kom hem som en lortgris.
Det har blivit dusch och så har jag gjort en MEGATABBE!
Jag brukar passa på att klippa hennes klor när hon är nyrastad och nybadad, då är hon ju rätt lugn och trött.
Idag...
Klippte jag henne rätt i pulpan i den ENDA svarta klon hon har!

Satan i gatan så rädd både hon och jag blev, och vad det blöder.
Och FAN...
När jag sen skulle försöka klippa resten av klorna, som alla är vita, då skakade min hand så där obehagligt, jag fick en klump i magen, blev skitnervös...
Och hon med då naturligtvis!
Samma "syndrom" som när jag gjorde samma tabbe med Filsan.
Fan, fan, fan.
Ja, det var bara att lägga ner, jag måste ha någon som håller henne när jag klipper för nu MÄRKER hon hur osäker jag blir...
Och då blir ju hon det också, skit och pannkaka!
Ja, inte mycket att göra åt just nu iallafall.

Jag har kommit en liten bit på tröjan/linnet...



Mönstret blir jättefint, tycker jag.
Det kommer bli ett romantiskt linne, och det kommer få ett gräddvitt band som "skärp" sen.
Jag ska ta mig till COOP efter p-mötet imorgon och köpa mer garn till tröjan, och till lampskärmen som jag ska ha i sovrummet också.
Jag hoppas färgnyansen kommer stämma, för ibland kan det skilja jättemycket om man köpt garn från olika färg bad och då...
Får jag börja om.
Idag kommer jag dock inte virka så mycket, för nacken behöver verkligen vila.
Nu börjar det dra in moln här, jag som skulle sätta mig ute och läsa i solen.
Det får bli en dusch istället då.
Återkommer lite senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0