Högerextremismen har ökat i Norge...

Så sitter man i soffan och ser det sista man HINNER se på morgon-tv innan man måste gå till jobbet.
Hundmat förberett, leksaker och koppel likaså är nere vid morsan.
Jag och Milou hardcore myser, för snart är det ett dygn till nästa mys.
Jag har förträngt gårdagen och nu tar vi nya tag imorgon

Hörde på nyheterna att i Norge så har HÖGEREXTREMISMEN ÖKAT sedan Anders Breiviks attentat.
Både antirasistiska och högerextremistiska gruppen påstår detta.
Är folk inte kloka i Norge?
(ursäkta mig nu mina kära släktingar, detta gäller naturligtvis INTE er...)
Men själv tänker jag att det borde väl vara tvärtom?
Han dödade nästan 100 personer i högerextrimitiskt anda, och effekten i landet borde väl vara den motsatta...?
Att man blir en godare medmänniska mot dom som flytt eller flyttat till ens land.
Att man sträcker ut en hand.
Men tydligen inte.
Norge borde skämmas OM detta nu stämmer.
Inte bara Breivik som behöver sinnesundersökas perhaps...?
Fy.

Känner att boleron ligger och ropar på mig i arbetsrummet.
Har lust att SY, men det får ju vänta tills imorgon.
Nu måste jag väcka sonen, hoppa i duschen och tjata vidare på sonen så han kommer
i tid idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0