Inte för allt smör i småland...

Ute blåser ingen sommarvind idag, det är snöstorm!
Och på taket mitt emot JOBBAR killarna dessutom idag.
(Så härligt för dom, not...)
 
 
 
Dom kämpar mot vind, snö och blåst, skottar, sopar konstant och försöker lägga taket som dom håller på med, mission impossiple om ni frågar mig!
Och...
Har dom dubbel ersättning för att dom jobbar på en lördag?
Får jag gissa...?
Nej, det tror inte jag.
Stackars karlar, fy tusan att stå där uppe på det där taket och kämpa mot snö, iskyla och vind.
Jag avundas dom inte idag heller.
 
Själv sitter jag i min röda ikeasoffa och har ätit fil, flingor, kaffe och pepparkaka med smör som en extra liten knorr.
Jag skulle inte gått upp på det där taket för allt smör i småland och jobbat idag.
Är glad i alla fall att jag hann klart den där nya, tjocka, muffliga snooden till mig själv igår!
Den blev klar i precis rättan tid till snöovädret och kylan.
 
Började på en lika bred snood, fast i annat virkat mönster i det åskblåa, mjuka garnet jag köpte i Stockholm sist.
Den kommer nog bli jättefin, färgen är jättevacker.
 
 
Igår såg vi film, vi sket i X-Faktor, det är så tråkigt nu när alla dom bästa åkt ut, så vi valde film istället.
Det blev 
... och den var faktiskt helt okej!
Jag ville skratta, och fick väl skratta "okej"-mycket.
Jag ger den 
   - tummar upp.
 
Efter "Cockpit" såg vi...
 
 
...och den var faktiskt LITE roligare.
    - tummar upp.
Dock var jag rejält trött när vi såg "Ice Age" så jag orkade knappt sitta upprätt.
Jag är ju inte den kvällspiggaste bruttan, och då började vi ändå se den sista filmen 20.45 och den var bara 1.20, ändå var jag astrött igår.
 
Och nu ska vi sätta fart här...
Städ står på scehmat idag, vi ska ju fira 1:a advent med vänner imorgon, så då gäller det att jobbat lite idag!
Vi ses senare, jag måste sätta igång med förarbetet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0