Åka på däng...

Igår somnade jag runt 21.30, jag var helt sänkt.
Idag vaknade jag före klockan 06 och känner mig pigg igen, har inte ens hört stormandet inatt.
Jag hoppas att jag fixar dygnet och så kan jag vara sjuk imorgon igen!

Milou har även varit EXTREMT duktig idag, hon har nämligen lydigt på kommandot "stanna" vid en mycket speciell situation...
Måste bara tillägga att hon lyder kommandot ypperligt bra i "vanliga" situationer, men när det gäller situationen:
Matte går ut i köket och lämnar dörren öppen till köket...
Då har hon haft svårt att LYDA.
Pga av KANINEN såklart.

Hon vill väldigt gärna bara rusa fram till Leo och busa lite med honom.
Kommandot "stanna" har bara funkat om man öppnar dörren och sen stänger den igen.
Då sitter hon så fint medans man öppnar dörren, går ut i köket, och sen stänger den igen mitt framför snoken på henne.
Idag...
Jag sa "Stanna", öppnade dörren, lät dörren vara öppen, och hunden satt kvar medans jag gjorde det jag skulle och sen gick jag ut från köket och stängde dörren.
Milou...
Hon satt kvar med öppen dörr!
DUKTIG VOVVE!

Ja, det var riktigt duktigt, för kaninen drar bra mycket mer än mattes "stanna"-kommando.
Eller...
Så är hon bara trött på att åka på däng av kaninen kanske...?
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0