Man ska aldrig förälska sig...

Att värka fram sina verk var det, väl så som jag uttryckte mig igår om jag inte missminner mig...?Ja, här har det ta mig fan VÄRKTS i dagarna tre, och resultatet blev...
Pannkaka!

Jag var ju så glad ihågen att jag äntligen hittat rätt garn och framförallt RÄTT FÄRG till det kommande linnet.
Jag hade nästan gjort klar den andra spetsen också, så tog garnet slut.
Jag sprang över till tygaffären för att köpa nytt garn, och det är ju ett relativt NYTT märke och garn, i en "ärtig" färg, så det borde ju finnas.
Bara ett problem:
Det gjorde det INTE!!!!
Märket är nedlagt, och hon hade inte ett endaste nystan kvar i det neonrosa.
Och inte något annat garn i sikte i samma färg heller.
Amen va faaan.
Det är så typiskt garnföretag, byter dom inte ut eller tar bort färger titt som tätt, då tar dom bort namnmärket och hittar på något nytt.
Man ska aldrig förälska sig i vissa garner, det har iallafall JAG märkt!

Då började min garnjakt på stan, först rännde jag runt på dom få tänkbara platser där det skulle kunna finnas garner, jag kammade NOLL.
Jag hade liksom inte ens duschat, jag bara hoppade ur mysbyxorna och borstade tänderna.
Tillbaka till tygaffären och kollade i kataloger vad det skulle kunna finnas för alternativt garn, hittade JASMINE från Kinna.
Då fick jag låna med mig färgkartan hem för att kolla resten av mina tyger, matcha ihop med garner, och skriva beställningslista.
LIKA BRA DET!!!
Tillbaka till affären, kollade om något av garnerna jag ville ha fanns hemma, så kunde jag ju ta något annat tyg att börja sy i.
Men nej, inget av dom önskade garnerna fanns hemma, ingen tur där heller alltså.

Så sprang jag på min f.d. arbetskompis och hennes nästintill nyfödda bebis i affären, vi hamnde i ett hörn och jag fick bebisgosa och vi snackade lite skit.
Sen hem och hoppade i duschen, jag har precis slagit mig ner i soffan.
Det blir till att slopa syplanerna tills det beställda garnet kommit, har jag nu kommit på en så bra idé tänker jag vänta med att sy något.
Jag får TYVÄRR följa min plan med att fylla på bodlagret, TRE DAGAR och det känns inte som om jag fått något vettigt gjort.
Men nu...
Tar jag upp den bruna sjalen och virkar klart den till att börja med iallafall!
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0