Såg på dockteater...

Så var köket sanerat och klart!

Men hör på detta...
Jag gick in och förklarade så MJUKT jag kunde för sambon att han måste hjälpa till med köket så fort han kom upp
Går ut och fortsätter saneringen.
Efter en 20 minuter går jag in för att be sambon komma ut och hjälpa till, se om han vaknat...
Då ligger han och ser på DOCKTEATER!!!!
Nej, nu djäklar.

Jag blev rosenrasande, här knäcker jag både det ena och andra i nacken, och så ligger han och ser på en djävla idiot som drar en massa dåliga skämt med handdockor.
Som han dessutom har sett en miljon gånger.
"Jag måste få vakna till", försökte han försvara sig med.
Ursäkta, klockan är 11.25 och vi har skalbaggar någonstans i köket, och du vill vakna till...?
(Jag ska nog få dig att vakna till om du inte går upp, tänkte jag, SKILSMÄSSA!!!!)
Nu kommer du upp och hjälper till, så stormade jag ut i köket och fortsatte städandet och tänkte:
Kommer inte människan ut inom 10 minuter då är det slut!
Då pallar jag inte en sekund till.
Och jag menade det.

Och precis som deadlineen gick ut, då kom sambon ut i köket och hjälpte till.
Det var på håret kan jag säga.
Så gjorde vi det som var kvar och han fick avsluta.
Nu har jag slängt allt som inte legat i någon burk, även pastaplattor och dylikt.
Det kan inte finnas en enda liten skalbagge kvar där nu.
Och jag ska inte begära förlovningsskilsmässa

När städet var klart var det dags för hundpromenaden.
Först tänkte jag strunta i den, men det hade inte varit rättvist mot stackars Milou.
Så vi gick stadsrundan, och kolla vad jag hittade på hemvägen när vi genade genom Åkermanska...



Snart utslagna snödroppar!
Dra mig baklänges, snödroppar.
I massor dessutom, det var inte bara den här lilla buketten inte, det fanns många.
Jag blev överlycklig, VÅR, fast ändå inte egentligen, det är ju bara den 21 januari.
Men ändå, det finns hopp om en tidig vår!!!!
Hurra.

Så avgick äntligen en där clownen Juholt och höll en presskonferans i ett köpcentra i Oskarshamn.
Hörde folk bua och säga "nej" när han tillkännagav sitt beslut.
Hade han bett sina kompisar att komma dit och göra det eller, för resten av landet drog nog lättnadens suck och själv gjorde jag "armarna mot skyn/taket"-gesten när han sa det.
Personligen kan jag andas ut och bli socialdemokrat igen, nu behöver jag inte vara otrogen och miljöpartist längre.
Det är bara att hoppas att det blir en bra ledare som tar över partiet efter ÅsaNisse-Håkan.
Nu ska jag se om jag vunnit en auktion på Tradera.
Återkommer senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0