Att vara bjuden middag och inte hitta TILL middagen...


Sola idag?
Nä, det ser rätt mörkt ut på väderhimlen.
Vad ska jag göra då...?
Jo, jag ska sy.
Jag sa just till Klokboken att jag mobiliserar mina trupper inombords och säger till mig själv:
"Idag ska jag sy, det SKA bli kul, idag ska jag sy, det SKA bli kul..."
Jag behöver inte åka på stranden varje dag.
Nej, jag BEHÖVER kanske inte, men VILL kanske å andra sidan det!

Nåväl, imorgon ska det bli sol så då...
Ska jag åka ut och njuta av stranden.

Igår satt jag på eftermiddagen och såg dom två NYA avsnitten i "Project Runway" på datan.
Jippe, nya säsongen är redan igång direkt efter "PR Allstars".
Jag såg ikapp och sen gick jag och Milou ut och gick VÄRSTA långa promenaden, den längsta vi gått tror jag faktiskt.
Sen var det dags att piffa och gå på middag.
Jag cyklade iväg, började snurra runt i kvarteret där jag TRODDE, att jag fattat, dit jag skulle.
Men hittade inget hus som stämde.
Jag ringde efter många om och men till värdinnan.
Ingen svarade.
Skickade sms, inget svar tillbaka.
Försökte ringa Klokboken, men hade för lite pengar så jag kunde inte ringa upp henne.
Vi har inte samma teleoperatör så mitt bolag släppte inte fram mig till henne.

Jag snurrade vidare i andra hus och testade portkoder...
Blev arg.
Ringde sambon för att han skulle kolla värdinnans adress, blev ännu argare för att han inte var Blixten himself.
Ringde i nästa tur upp bästisen Syster J och TACK och lov svarade hon!
Det visade sig att jag var på helt fel gata, på helt fel sida av vägen, fint.
Hon kom snällt ut och mötte mig vid den stora gatan.
Tillslut kom jag fram till middagen, en HEL halvtimme försenad.
Ute i god tid, men maten vart klar precis när jag steg innanför dörren, så jag missade typ bara "förminglet" 
Vi blev bjudna på god mat, och det var mycket trevligt sällskap med mina vänner och jag var hemma vid 00-tiden.
Nu...
Ska jag duscha, sen sy, vi ses senare.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0