Som en Nöt...

Min första semesterdag...
Det var ju riktigt, riktigt sommarvarmt ute idag, så jag tog på mig min egensydda HALLONRÖDA batikklänning (äntligen), Milou i koppel och så gick vi till syaffären vid kolonilotterna på Öster, samtidigt som jag pratade med Syster-Yster i telefonen...
 

Titta, bevisbild , hallonröd älsklingsklänning på!
Så köpte jag nytt blad till min skärkniv, promenerade vidare till Hästgatan och Milou och jag slog oss ner på en bänk och jag bjöd mig själv på...

... en mjukglass dränkt i kolatopping!
OMG så gott, vilken lyx, ja det fick man väl unna sig så här på sin första semesterdag, och där satt vi och tittade på folk som passerade, som även dom tittade på Milou.
Hon är en så söt och poppis hund, lika söt som kolatoppingen på glassen! 
Vidare drog vi till Body Shop och jag köpte...

... kroppssmör med KOKOSDOFT!
Jajemänsan, allt för att förstärka sommar- och "Tant Hawaiian Tropic" känslan.
Gud så gott man ska lukta nu, som en riktig...
(Kokos) Nöt!
Sen gick vi till Indiska, och jag shoppade en "stads-solhatt"...

Ja, jag har ju min gamla slokhatt som ännu funkar för den täcker så mycket av ansiktet, ful som stryk, men funktionell som tusan.
Så min gråa pensionärskruka, bara det att den är lite för varm och tät, passar bättre när det är vårsvalt, plus att jag ville ha något som var lite tuffare om jag behöver en solhatt när jag är på stan.
Denna gillade jag, får lite "ta-av-dig-din-tokig-hatt-á-la-stockholm"-känsla av, men...
Jag gillar den!
Lite fräck.
Det blev även en jättefin klänning i mörk turkos med gröna löv på, gick inte att få bättre/större bild från Indiskas hemsida än så här...

Lite 60-tal över den, i härligt, slinkig viscose.
Så kom vi hem, och då hoppade jag genast i bikinibyxorna, bh-delen var redan på, bryggde mig lite kaffe och ut i trädgården till morsan som hade mundiarré och jag...

... solade och...

... solade och solade!
Fy fan så skönt!!!!!!
Vilken dag, vilken dag, vilken dag, jag är så glad.
(fint rimm där ;)
Inget att klaga på, jag har unnat mig små presenter, även köpt till sonen faktiskt som just nu är på fotbollsläger på fastlandet själv, jag har haft en toppendag.
Helt perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0