Jag somnande mitt i...

Och vad hände igårkvälls...?
Jo, jag somnade MITT I det andra "Project Runway"-programmet!
Jag var tydligen så trött så jag somnade i mitt absoluta favoritprogram.
Jag får väl se det på "play", men så snopet.
Sen tog jag mig på något sätt till sängen, men det kommer jag inte ens ihåg.
Det jag faktiskt däremot kommer ihåg, var en drapering av en enkel klänning.
Och att jag var spänd på slutresultatet.
Det blir något jag ska testa imorgon när jag kommit hem från jobbet, fastän jag nu inte såg slutresultatet.
Men jag såg ju början iallafall.
Ja, för nu när jag har en inställningsbar provdocka (tjat, tjat ;) med mina mått, är det ju SÅÅÅÅÅÅÅ mycket enklare.
Men det blir imorgon det, jag längtar 
Jag undrar om jag ska drapera tyget symmetriskt eller osymmetriskt...?
Kan jag ju fundera på tills imorgon.

Nu har jag en son som inte kommer upp här på morgonkvisten.
Han är för trött.
Han har inte så långt kvar om han ska hinna i tid...
Gud vad jag längtar till sommarlovet så man slipper tjata som den värsta tjat-morsa!
Jag längtar nog lika mycket till sommarlovet som han.
Då kan han vara vaken hur länge han vill och sova hur länge han vill, och jag...
Slipper vara tjatig.
Bara några få dagar kvar, hurra!
Nu släntrade han upp här, ögonen är knappt öppna, hurra för det med, tiden går, tick, tack, tick, tack.
Ja, och jag ska göra mig iordning, jobbet väntar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0