Syr i billigt reatyg...

Vad har jag då gjort idag då...?
Jo, först såg jag klart "Malou efter 10", sen drog jag fram ett "intressant" mönster.
Det här mönstret jag tjatat om i evigheter...

Ritade och skar ut klänningsmönster i storlek 34, bara det att EFTER, när jag var klar...
Då insåg jag att jag skurit ut mönsterpappret i storlek 32!
Mäh...
Fast å andra sidan verkade klänningen ganska luftig, så jag tänkte:
Det gör inget, jag kör på ändå!
Så...
Ska man ju aldrig göra.
För nu när jag skurit ut den...





... ser den väldigt smal ut.
Och inte kommer jag sy i en dragkedja heller, fastän det ska vara en dragkedja i.
Bra eller dåligt beslut...?
Det visar sig.
Men jag kan säkert "tråckla" mig i den när den är färdig, annars får jag väl be om hjälp när jag ska ta på mig den...
Eller sprätta upp och sy i en dragkedja.
Ja, fortsättning följer.
Jag är glad att jag tog ett billigt reatyg för denna lilla testklänning iallafall, då kostar den mig inte "dyr tygkostnad".
Nu ska jag snart fortsätta, koka lite kaffe, tog bara en liten bloggpaus.
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0