Hon är ju så himla gammal ju...


Ja, det borde jag!
Och det har jag gjort också, men nu orkar inte ögonen mer för tilfället.
Jag har dock inte sytt på barnklänningen.
Nej, jag körde min tredje vända på den turkosa batikklänningen.
Jag har ju inte varit nöjd med den sista omsyningen, så jag satte mig och sprättade upp höger sida igen.
Tog bort dragkedjan och sydde ihop den UTAN dragkedja denna gången istället.
Den var ju så stor ändå, så den behövde ingen dragkedja.
Sydde ihop och sydde fast en "Österholm" etikett och VIPS...
Så var jag klar och nöjd denna gången.
Nu är den inhängd i min garderob, och väntar bara på strandväder 

För övrigt meddelade sonen att han mätt sig hos skolsköterskan häromdagen.
Nu mäter han 173 cm över landytan!!!!
HUR är det möjligt????
På tre månader har ungen gått från 167 cm till 173 cm.
6 cm på tre månader, kan man verkligen växa så mycket?
Ja, nu är det endast 2 futtiga cm kvar till mig, det är fan-i-mig inte klokt.
Vad hände med den lilla lockhåriga dvärgen jag hade?
Dvärgen försvann, och dvärgens mamma fick bli dvärg istället.
FAST...
I hushållet är jag faktiskt inte kortast ändå, det är morsan, hon är bara 170 lång.
Och SÄKERT har hon krympt några centimeter också, för hon är så himla gammal ju 
Piff får bli Morsan-dvärgen istället, ALLT för att inte jag ska känna mig så himla...
Kort.

Ja, och nu väntar babyfilten och "Lets dance", fast vid 21 byter jag kanal och ser "Revenge"!
Det är så spännande och bra så det missar jag inte.
Nu, babyfilt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0