Skitsöta och "jättepå" labbevalpen Bruno...

Vi startade upp med världens skönaste vårpromenad.



Vi började med att träffa en granne som bor någon gata bort, och hans 14 veckors labradorvalp Bruno nere på Hällarna nedanför oss.
Skitsöt valp och jättepå!
Milou fick springa lös för att undkomma den "jättestora" (iallafall jämnfört med henne ;) och superklumpiga valpen.
Han ville bli kompis med alltför klumpiga metoder och Milou den lilla HAREN...
Hon sprang och gömde sig bakom ömson mig och ömson Brunos ägare!
Hon är så...
Feg.
Tur för henne så dök en annan kvinna upp och hennes golden (en liten hundträff i kvarteret minsann...), och då vart Bruno mer intresserad av golden-hunden och Milou kunde SJÄLV vem som skulle få ynnesten att umågs med henne.
Då och då gjorde labbe-Bruno några lekutfall mot Milou, men då drog hon järnet och...
Gömde sig bakom någon av oss tre igen!
Ja, vad ska man säga, hon är välan för go´ ändå 

När vi hängt med dom andra hundarna en stund, då gick vi vidare mot stora Hällarna.
Såg att slånbärsbuskarna var utslagna...


... det var så vackert och doftade lite sött.
Vi gick vår vanliga runda där, mötte Tobbe och hans matte, sen var det DÖTT på folk och fä, underbart.
Milou...


... hon var mer i gröngräset än på grusvägen.
Jag gissar att vi har HELA Hällarnas population av fästingar med oss hem.
Det ska snart bli en genomgång av lilla donnans päls!
Jag måste skaffa fästingmedel denna veckan, förmodligen blir det imorgon när jag ändå ska till doktor Martin.

När vi kom hem kände jag:
Sy eller vårstäd i lilla boden?
Ja, här längtar jag efter att få sy, men...
Det blev lättare vårstäd i lilla boden, lika bra det, så man kan ha lite öppet nu.
Det har nämligen varit VÄLDIGT dåligt med det, nämligen inte alls så, så nu är det dags.
Men nu är det städat, snyggt och prydligt igen, bara att slå upp portarna och ha öppet närhelst jag är hemma.
Och när jag var klar med städet...


... då gjorde jag iordning den vackra bokhyllan som står i boden, fotade den, och ska alldeles strax lägga upp den på Blocket för försäljning.
Efter det...


... gick jag in och sydde på MINA FÖRSTA namntags på kläder som jag tänkt att sälja.
Kändes HELT magiskt!


Ser kläderna ser ju proffsiga ut helt plötsligt!
Hängde upp tre små plagg på min nya klädställning och en på en docka.
Kom in, duschade, har ätit och fikat, nu bloggat, ska fixa Blocket-annonsen och vila en stund.
Jag kommer nog inte orka sy något idag, men jag ska skära ut tyget lite senare iallafall, så kan jag bara köra igång imorgon.
Jag ska hänga en tvätt, och sen virka på babyfilten.
Återkommer senare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0