Fakturan fixad!

Klockan 13.00 prick igår fick jag tag i Ann Britt som man skulle kontakta angående den där fakturan som jag fick.
Som jag inte tänkte betala eftersom jag inte haft någon "barnomsorg" på år och dar.
Eller nästan i alla fall.
 
Och Ann Britt som förmodligen haft en hel del JÄVLIGT JOBBIGA samtal före mig...
Var inte på humör!
Till att börja med.
Jag skulle betala den där fakturan PUNKT SLUT!
 
Eh, okej, jag gick inte igång på den mycket sura och arga Ann Britt utan jag förstod faktiskt.
Jag har ju sett på facebook om inte annat om arga föräldrar som inte heller gillat sina fakturor.
Det tog mig ju dessutom 1½ dag att komma fram via telefon, så jag förstod som sagt.
 
Jag fick lugnt och fint förklara situationen:
Ja, min son står skriven på min adress, men jag och hans pappa har delad vårdnad, bena upp för henne att sonen bor varannan vecka hos sin pappa och hos mig, att jag INTE behövt barnomsorg pga av mina bra arbetstider plus att jag har en mamma som bor i en lägenhet i samma hus som sonen har varit hos när jag jobbat.
 
Sonen ville inte gå på fritids på mina veckor, han ville vara hemma hos mormor och sambo när han varit ledig, "NYA" sambon, alltså har jag inte behövt fritids.
Men...
Att han gått på X-krokens veckor och att dom i så fall fick ta detta med honom.

Men, sa hon, ni står ju som en familj, han står på DIN adress.
Okej, men vi har varit separerade sen 2002  och han har annan adress ------ så vi är inte "en familj".
Vi har nya familjer på varsitt håll.

Det var väl bara att kolla med skolan om inte annat, jag sa att jag vet inte hur länge dom sparar sina uppgifter om hur länge jag personligen haft sonen på fritids eller hur Ann Britt skulle kunna kolla MINA uppgifter, men det BORDE väl finnas på skolan...?

Och då var Ann Britt väldigt trevlig, förstod, och jag hade en väääääldigt mild och trevlig ton när jag pratatde.
Var SÅ pedagogisk och kände mig som om jag var i min "yrkesroll".
Min faktura blev makulerad, och jag önskade Ann Britt en trevlig fortsatt dag...
Det kunde hon nog behöva.
THE END!
 
Annars så har jag kommit hem från jobbet, det blev en kort dag igår och mycket frisk luft.
Sammanlagt gick jag 2 timmar och 45 minuter om man räkna hundpromenaden och promenaden till jobbet också.
Jätteskönt.
 
Idag ska jag sticka, köpa present, och jag och sonen är bortbjudna på middag ikväll hos en bästis.
Sambon är och jobbar, så sonen får bli min kavaljer.
Har försökt få en "Mysfikadate" med honon SJÄLV på söndag eftermiddag...
Han funderar fortfarande.
Håll tummarna att han vill göra något mysigt med sin lilla mamma själv 
Dags att starta dagen, vi ses lite senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0