Ska till jobbet...

God morgon...
 
 
 
... säger Gottegrisen och hennes matte.
 
Jag har väl i princip bara vaknat och ska snart iväg till jobbet.
Jobbar extrapass igen men hade behövt bara få vara hemma idag, när ingen annan är hemma.
Men, men, inget extrajobb, knappt någon semester, så det är bara att knata iväg.
Fast det hade varit skönt att få vara själv en hel dag, det var ett tag sedan nu.
 
Sonen blir kvar här, för på andra plejset härjar halsfluss.
Sonen har "Krullis" och vill INTE få baciller ifall dom går till slutspel, absolut inte.
Nä, och inte mamma här heller om jag ska vara ärlig...
Jag menar om han åker till pappa, blir smittad och sen tar hit det.
Jag har inte råd med det just nu, att bli sjuk alltså, och har ju precis avverkat en visserligen ganska obemärkt förkylning med undantag för en dag.
Men jag vill inte få halsfluss.
Ja, och nu måste jag hoppa i dushen och sen knata iväg till jobbet.
Vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0