En studie i skitgrisar...

Hemma och bara vilar.
Och då MENAR jag bara vilar.
Gud så skönt, jag handarbetar inte ens.
Jag behövde detta, verkligen behövde.

Promenaden idag blev en studie i "SKITGRISAR"!
Alltså det var så geggigt, lortigt och äckligt så det var dumt att jag ens duschade innnan.
Detta trots att vi gick i stan, och det var väl iofs det som var just problemet.
Skitiga gator med sand, grus och snö som smälter.
Fy fan.
 
När vi gått halva ärendepromenaden tittade jag ner på mina jeans och skor:
Ler-sand-skit-stänk upp till knäna.
Hunden blev så skitigt så hon var tvungen att ruska sig var 10 meter, allt kom såklart på mig.
Vi gick vår runda och när vi kom hem...
 
 
 
 
... då var det direkt i duschen för båda två!
Fy fasen för sånt här väder, men å andra sidan behövde hunden duscha för det var ett tag sen...
Men ändå.
Det är såna här dagar man vill sälja sin lilla darling till högstbjudande direkt vid grinden.
Irk.
 
Jag hade inte tänkt duscha av mig egentligen, men jag kände mig så ofräsch så det blev en avspolning även för mig.
Sen har jag vilat.
Hundbästisen ringde och kom förbi på sin obligatoriska fredagsfika och så babblade vi en liten stund.

Nu ska jag bara fortsätta att vila...
Se på en film.
Vi ses senare.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0