Påskafton...

God morgon.
Mirakulöst frisk...?
Nej, jag är så j-la dålig så det är inte klokt.
Fast det var väl helt förväntat iofs.
 
Jag har över 39 i feber och hostar lungorna ur mig.
Jag skämtade ju lite om "lunginflammation nästa" igår...
Men som jag bedömmer mig själv idag:
Luftrörskatarr.
Fy fasen vad det både låter och känns.
 
Jag kan dessutom knappt röra mig utan att få andnöd.
Gissar att jag MÅSTE gå till läkaren efter påskhelgen för jag mår... inte bra.
 
Jag ska (skulle) jobba på tisdag och torsdag, men jag har redan idag, redan vid halv 10-tiden ringt och sjukat mig så dom hinner få in någon.
Ingen idé att hålla på och "dra" på att sjukanmäla sig när jag redan vet att jag inte kommer.

Så duktig jag är den här gången.
 
Ja...
Så till igår då.
 
Jag kom upp ur sängen och fixade till mig och så åkte vi till Syster- Yster.
 
 
Det blev champange, cider, påskmust, chokladdoppade jordgubbar, kex med ost och...
 
 
... godis!
Jag satte godisskålen NÄRMAST MIG, såklart 
Och så tog vi såklart den obligatoriska systerbilden....
 
Äh, vi tog två...
 
 
Tre...
 
 
Ja, eller SEX bilder blev det alt som allt, för vi tog nere på Bageriet också.
Herregud, vi är såna linslusar 
 
Moster Puff fick presenter och så satt vi och pratade och hade trevligt i några timmar innan vi åkte ner till Bageriet och påskbuffén.
Den bästa.
 
 
 
 
 
 
 
Och efter god mat så kom...
 
 
TÅRTAN med stort "T"!
Syster-Yster hade fixat en Piff & Puff tårta till Moster Puff, och morsan dvs Piff...
 
 
Ja, vad är väl en fest utan våran lilla gimmick numera, Piff & Puff måste ingå på något sätt, annars blir det liksom ingen fest!
Så åt vi tårta och kaffe på all den där goda maten vi tryckt i oss.
Snacka om korvstoppning.
 
Och lite senare gick vi in på Nunnan och lyssnade på ett rockabillyband en liten stund...
 
 
... innan vi åkte hem.
Och när vi kom hem trodde jag att jag skulle dö.
Jag kunde knappt andas och hostade som en galning, tog hostmedicin, sonen och jag kröp ner i dubbelsängen och såg "SNL" innan han gick in till sig.
 
Jag kunde inte somna.
Klockan var tre.
Ställde fran klockorna till "sommartid", såg på tv och tillslut somnar jag efter ett skov av hosta.
 
Vaknar av ett:
"Mamma ---- maaamma------ mammaaaa...."
Va fan...?
Hostattack, upp och in på toan, där står sonen i ett HAV av spyor!!!!

Hela toalettgolvet är fullt och han med.
 
Ja...
Först påskbuffé med pappa i Djukvik mitt på dagen.
Vidare hem till Syster-Yster för att intaga läsk samt godis.
Sen påskbuffé IGEN på kvällen.
Tror fasen hans mage ballade ur, mycket fet påskmat blev det.
 
Jag fick ta en handduk för ansikte och näsa för att inte börja spy själv, instruera sonen att öppna brunnslocket och spola av hela golvet samt skura lite efter med Vim och sen spola igen.
Kul.
Sen gick jag in och ställde en hink med plastpåse på hans rum.
 
Han duschade, gick och la sig, jag somnade om och så kom han in igen och hade spytt runt 05-tiden.
 
Jag fick stappla upp igen och hjälpa honom.
Sen vet jag inte när jag lyckades somna, men jag vaknade klockan 09 igen.
HELT DÖD.
Jag har väl fått 4 timmars sömn inatt.

Och jag är som sagt jättesjuk, så nu får jag väl ligga här.
Men det var värt det att gå på festen igår i alla fall!
Vi ses lite senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0