Dag 190 i stockholm och blommig salami...

Dag 190 i Stockholm känns det som...
Men jag klagar INTE 
Jag var glad att jag var på plats tidigt i stan idag...


...för det var superlugnt vid 10-tiden, o
ch idag har jag shoppat HARDCORE kan jag säga!
Och så åker man för övrigt som en inföding numera...

 
Ja, no more åkremsa, nu köper man kort och tankar på i automat!
Det blir bara svårare och svårare att skilja infödingarna från oss turister.

Jag har i alla fall köpt tyger på Ohlssons som är bara "to die for" kan jag säga!!!!
Oj, oj, oj, så snygga tyger jag har köpt idag, bilder kommer när jag kommit hem till ön igen.

Det blev mer pysselinköp på Panduro, två klädesplagg på Monki, det ENDA i klädesväg som jag tillåtit mig själv att köpa.
Dels en likadan overall i viscose som jag köpte föra året med små hundkex på, men denna gången köpte jag en med snirkligt blommönster på istället.
Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder för det gick inte att hitta på nätet, och jag orkar inte fota det heller.

I samma affär köpte jag en KRONBLÅ, supersnygg, BÖLJANDE maxiklänning som jag OCKSÅ lovar att fota när jag kommer hem och visa.
Den kommer bli sommarens HÖJDPUNKT, trust me, och den gissar jag att jag kan strutta runt i både till fest och vardags.
Så fort brännan har kommit då, annars ser man DÖD ut kan jag meddela från när jag provade den i provhytten idag.

Ja, och sen blev det Stadium och inköp till sonen och då var klockan 12 och då såg Drottninggatan ut så här...
 
 
... det var tjyvtjockt.
Och då var jag klar med mitt så jag drog tillbaka till Hötorget, gick in på Hötorgshallen och köpte mig LYXFIKA...
 
 
... gjord på "spejsial-spejsial" (speciella) bönor torkade på en bergssluttning i solen i colombia och vända hela nio gånger, bla, bla, bla...
Ja, ni fattar.
Det var så himla speciella bönor så det var inte klokt och sen malda i kvarn mitt framför ögonen på mig.
Bryggda i ett minifilter av en mycket pratglad barrista.
Jisses, jag kände att kaffet var himla, himla, himla speciellt, det visade slutnotan också minsann.
F-n-i-s-s.

Lyxmacka blev det också, i solen, jag fick ett bord perfekt i solen så jag kunde sitta där och glutta på folk som rusade förbi.
Gick även en tur ner i Hötorgshallen och gluttade, och blommig falukorv har vi ju alla sjungit om, men det finns tydligen även blommig salami...
 
 
... kolla in i mitten av bilden.
Och kolla även in den hjärtformade korven, det är väl för alla nyförälskades frukostar typ 

Så blev det en tur till bokhandeln på det och sen åkte jag hem.
Jag ville undvika alla turister och var GLAD att jag som sagt åkte in skittidigt och gjorde mina inköp.
Nu är jag hos Klokboken, dags för vanligt kokkaffe, vi ses senare.
 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0