Två tjusiga andherrar vid "Fnasket i plasket"...

Så var jag hemma i soffan igen och idag har dagen gått i "Barnens tecken"!
 
Först var jag barnvakt till Lilla H, och det gick väldigt bra.
Jag satte på "Nicke & Mojje", plockade fram leksaker och böcker, hon satt och lekte brevid mig medans jag skrev i våran familjekalender och fixade med paket som skulle iväg.
PLUS att vi lekte ihop också såklart.
Vi hade väldigt mysigt 
 
Sen duschade jag, ringde Lilla Sunshines mamma som jag skulle träffa upp ihop med Lilla Sunshine.

Jag ringde, kom inte fram.
Väntade och väntade och inte ringde hon tillbaka.
Jag skickade sms, fick inget svar.
Nähä okej, då tänkte jag att nu måste jag i alla fall iväg och skicka paketen och så drog jag iväg på stan.
 
När jag var klar vid posten ringde jag igen.
Inget svar, jag lämnade meddelande.
Tänkte att då måste ju något ha hänt så jag drar hem.

Hinner innanför muren så ringer bästisen PRECIS tillbaka, hennes täckning på NYA mobilen strular, så hon hade suttit och väntat på att jag skulle höra av mig, och så hade hon också gett upp.
 
Men...
Dom var i Almedalen så jag gick bara backen rakt ner och så kunde vi äntligen umgås.
Det blev en fika på bibblan, lite bokläsning och lite snack.

Sen skulle vi strosa hemåt och kommer till "Fnasket vid plasket" på Strandgatan.
Och vad kommer efter oss från Almedalen, jo två tjusiga andherrar...
 
 
Som verkade ha fått nog av ankdammen nere vid Almedalen!
Jepp, vem orkar att hålla på och trängas där nere vid dom andra kackelmajorna, kajorna, måsarna, ejdrar och andra änder...?
Ja, inte dessa herrar i alla fall, den saken är klar.
 
Dom gick ifrån hela rasket och hoppade i "Fnasket i plasket fontänen" och gled runt och NJÖT av lugn och ro istället...
 
 
 
 
(sim, sim, njut, njut, dobidooo...)
 
 
Där hade dom det toppen för sig själva, minst sagt.
 
Kanske dom är ihop, sa jag till bästisen, två bög-änder typ...?
Ja, kanske det, sa bästisen och så tyckte vi det var HIMLA GULLIGT.

Så lurade jag Lilla Sunshine att det fanns DAMMSUGARHAJ i fontänen...

För hon höll på att göra en "Sonen-repris" och nästan ramla ner i plurret.
Ni vet:
"Hej-jag-är-fyra-år-och-lyssnar-INTE-på er!!!", typ lite den stajlen körde hon, och så frågade hon mig om det fanns hajar i fontänen.
- Jepp, sa Ljugar-Madde, det finns hajar, Dammsugarhajar.

Mhm, sa Lilla S, bet dom hajarna "J" i fötterna när han ramlade i?
- Mmm, det gjorde dom förmodligen, sa Ljugaren.

När det gått ett tag och inga hajar synts till i fontänen frågade Lilla S:
- Du, vart håller dom egentligen till dom där dammsugarhajarna?
Ljugaren pekande på stenen under fnasket och sa:
- Där under tror jag, i en grotta under stenen.
 
En stund till går, inga hajar visar sig och Lilla S säger:
- Du, du lurade mig va, det finns inga hajar här va?
Ljugaren funderade en stund och sa:
- Nä, det finns inga hajar i fontänen, jag bara skojade, det finns inga hajar här och så skrattade vi båda två.
Vilken himla LURING man är 
 
Ja, det var min dag det.
Nu sitter jag här med morsan och ser på tv för hennes box har pajat.
Jag kommer dock snart glida in i sovrummet och se på tv där och så får hon sitta kvar här och glo.
Jag är SKITTRÖTT, kom ju hem från jobbet och förfixade inför sambons städ, var barnvakt och resten vet ni ju.
Helt slut var ordet för dagen, men det har vait en väldigt bra dag.
 
Sambon...
Ja, han är ute och golfar.
SOM VANLIGT!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0