Blir trött på ordväljaren i mobilen...

Hemma och här har det gått i ett sen jag kom hem.
 
Frukost, sjukgymnast och sen systuga, den gräddvita fleecekoftan är nu HELT klar.
Sitter i soffan med dagens andra kopp kaffe och slappnar av i morgonrock även det för andra gången på en dag, nu känner jag att kan andas ut lite.
Imorgon är dessutom sista arbetsdagen innan friveckan där jag kommer ägna mig åt att vara mycket ute.
Jag har knappt fått luft dom senaste veckorna som gått.
 
Och sen ska jag sy.
 
Sen har jag ett brännande ämne här hemma för mig själv:
Ska jag klippa lugg eller inte????
 
Ja, nu är jag inne på det spåret igen.
Jag sätter upp luggen med en liten hårnål, gömmer den i det större håret och tittar och tittar på mig själv i spegeln.
När jag sett Titiyo´s lugg och hår i "Så mycket bättre" så har jag gillat vad jag sett.
Vi har samma hår, samma jobbiga lockar nästan, men olika hårfärg då såklart.
 
 
OCH:
Jag börjar bli väldigt sugen på lugg.
Igen.
Och nu tror jag faktiskt att det blir av, även om det blir mer hårpyssel men om orkar jag inte så får det bara växa ut igen.
Jag bara känner för en förändring, samma gamla hårman (eller "Lejonman" som min salig far alltid sa om mitt hår) börjar kännas trälig.
 
Dessutom sa sonen till mig häromdagen när vi skulle till utvecklingssamtalet med hans lärare:
- Mamma, jag tycker jag ser ett grått hår!
 
!!!!!!!!!!!
(chockartad inandning...)
 
... Och så kände jag att jag som varit så förskonad mot att ha eller upptäcka gråa hår, shit, nu börjar jag komma ikapp mina vänner som haft det i ÅR.
Nej.
Men, en ny toning från affären ska nog råda bot på det och prio nästa lön:
Frissan Fia.
Jag var väl där i april eller maj senast så det känns väl prio att trimma barret för det ser ut som risbuske.
 
 
Så till mobilen och mobilens stavningsprogram eller vad det nu kallas...?
 
Ni vet när man skriver ett meddelande och så skriver man ett ord men mobilen väljer ett annat.
 
Jag har inte vant mig med sonens "gamla", fast nyare än min döda mobil.
Och så skriver jag ett ord som sedan "görs om" när jag skickar iväg meddelandet och jag får nästan KONSTANT skicka efterföljande sms där jag rättar orden som jag INTE VALT eller skrivit och det börjar bli extremt tröttsamt.
 
Några exempel...
 
"Tjurskalle" blev "Budskap" i ett sms.
"Fleecekoftan" blev omvandlat till "Dödssiffran" och vad är det för val liksom!?
Jag skrev "långpromenad" i ett annat sms och när det var skickat blev det "rymdpromenad".
Skyhög -> Så skygg
Bomullsgarn -> Bomullsstark
Barnkläder -> Barnläkare
 
Och så där fortsätter det i all oändlighet.
När jag dessutom hittade en länk som en vän på Facebook lagt upp på samma ämne som detta, ja då skrattade jag så tårarna rann.
Det var en länk där folk skickat in "felskrivningar" i meddelanden i mobilen, och jag höll på att skrattade ihjäl mig.
Jag hade kramp i magen.
Sonen kom ut från toan och undrade vad det var för program jag satt och såg på, på tv´n, och jag läste några av dom "rumsrena" smsen för honom...
Resten var han lite för ung för att höra.
 
KUL var det hur som och jag ska länka nästa gång jag går in och bloggar lite senare idag.
Och när jag beklagade mig för bästisen Syster J för ett tag sen om det här så hade hon ett kul exempel från sig själv:
"Tösabitarna" blev "Köttbitarna"!
 
Ni ska jag sluta, vi ses lite senare ikväll.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0