Vi rullade ut från restaurangen...

Idag har jag...

Börjat dagen med att sprätta upp den där svarta, nästan helt färdigsydda fleecekoftan som jag sydde på den gamla maskinen häromdagen.
Ja, nu när jag fattat det där med differentialmatningsspaken på Baby Locken och fått till snygga sömmar så ville jag inte ha kvar sömmarna från den gamla maskinen.
Det ser helt enkelt mycket bättre ut med Baby Locken.

Vad gör perfektionisten?
Jo, hon sprättar SÅKLART.
Så det gjorde jag, och det tar ju timmar med den vanliga symaskinens "overlocksöm" och dessutom resna alla småtrådarna som sitter kvar.

Inte så smidigt som dom nya maskinerna där man bara drar upp en tråd och sen är hela sömmen öppen.

När jag var klar med det så drog jag till Öster där Syster-Yster och Nybyggarkussen väntade och så gick vi till
 Isola Bella och avnjöt den UNDERBARA lunchbuffén som är såååå jävla underbart god!!!
Dyr ska gudarna veta, men det är skitsaksamma, det var värt att unna sig det ihop med dom idag.
Det får bli vatten och bröd hela nästa vecka.

Vi åt, åt, åt och åter åt, pratade och sen rullade vi ut från restaurangen.
Typ.

På vägen hem handlade jag band på två olika ställen till koftorna och sen hem till arbetsrummet!!!


Satte igång och sydde klart den kornblå fleecekoftan, jepp I did!!!

Vidare gick jag på den uppsprättade svarta koftan som jag sprättade upp på förmiddagen och så sydde jag NÄSTAN klart den också.
Yes, I did.
Det går så jävla fort gott folk, yes it does.
 
 
Började känna mig extremt trött och sliten där i arbetsrummet och nacken som brann som ett majbål redan när jag vaknade, gjorde mig nästan förlamad i armarna...
 

När jag såg vad klockan var insåg jag att det var dags att städa upp allt skräp på golven och i arbetsrummet och på det lagade middag till sonen.
Själv var/är jag fortfarande mätt efter den gigantiska lunchen, det är nästan lite julbordsvarning på intaget av mat där idag.

NU sitter tanten i soffan, vilar och ser på Idol.
PUST!!!!
Vilken jävla dag, så KUL att arbeta och umgås med kussarna, underbart.

Imorgon jobbar jag på mitt vanliga jobb och på söndag syr jag klart den svarta koftan och börjar på den gräddvita fleecekofta, tyget har nämligen kommit.
Känns ta mig fan som jag har häcken full!!!
 
Sov gott alla glada, I know I will...
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för lunchtipset!!
Trevlig helg, även om du ska jobba!
Kram, Ingrid

Svar: Varsågod, jag LOVAR att du inte blir besviken på Isola Bellas lunchbuffé! :DOch ha en trevlig helg du med, själv ska jag snart trampa iväg till jobbet snart och det är helt okej bara jag slipper känna av nacken! :D Kram
Madde

2013-11-08 @ 21:38:42
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0