Inväntar stormen...

Hemma och jag är ASTRÖTT!!!!!!
 
Efterdyningar av gårdagens miss när jag steg upp ottan och helt i onödan har tagit ut sin rätt kan jag meddela.
Jag har varit JÄTTETRÖTT hela dygnet men hållit ångan uppe ändå och det har gått jättebra.
Men nu, nu är jag slut som artist.

Jag åkte i alla fall hem med jobbväskan och direkt till Ica och handlade efter jobbet så jag hade det gjort.
Nacken tokvärker för jag GLÖMDE att ta min medicin när jag la mig igårkvälls...
... det var verkligen precis vad jag behövde.
Min nacke är den tristaste följetong jag vet just nu, den bara måste lägga av snart.
 
Premiär för den nya morgonrocken idag, den är verkligen SKITFUL.
Ja, det är den verkligen.

Tyget är ju randigt och klämt, den blev även för kort i längd till en flaggstång som mig, den cerisa färgen får mig dessutom att se ut som ett lik nu när man är blek igen.
Inte många rätt här inte, men, den är fräschare än min förra morgonrock och den breda kragen är kanon att fälla upp mot halsen när man sitter och huttrar i soffan.
Alltid något.

Idag läste jag i tidningen att LEVA kommer lägga ner om dom inte får köpa loss ladorna från kommunen.
Jag förstår dom, jag hade aldrig investerat så mycket pengar i något som dom bara får hyra.
Jag hoppas och ber till gud att dom får köpa loss ladorna och att surgubben Åke Svensson som alltid sätter sig på tvären annars skärper till sig och låter dom köpa loss rubb som stubb.
Det är ju en underbar oas...
Det får INTE läggas ner.
 
Nu måste jag börja min dag här.
Jag har tända ljus, inväntar stormen och ska ta en dusch och fräscha till mig.
Funderar på om jag ska sy klart t-shirten eller om jag ska invänta min kantbandare som jag hittade till VRAKPRIS på nätet...
Lutar kanske åt att jag väntar istället för att sy instickningar.
Jag vill att det ska se proffsigt ut ju... 
Vi ses lite senare, något projekt ska jag i alla fall pyssla med.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0