Lite shopping och beslut...

Nu är jag hemma och det var inte en sekund försent...
Fy faaaaan vad trött jag är nu!
Aldrig mer att jag gör ett sådant här race igen, OM det inte är ytterst nödvändigt.
 
Jag sitter med min andra kopp kaffe och bara tokmyser framför "Malou efter tio", gud så skönt, jag ska sitta här och se HELA Malou och bara slappa.
Jag skiter i att solen skiner ute, jag vill bara vara hemma!
 
Innan jag satte mig ner för dagen så packade jag upp det jag shoppat och vi börjar med tygerna, viscosetyg med animalprint...
 
 
... älskar, ÄLSKAR det!
Kommer bli en långklänning...
 
 
Trikåtyg med små, små moln...
 
 
... tyvärr fick jag inte bilderna på detta tyg vågräta som dom ska vara, men man ser ju ändå...
 
 
Älskar även detta tyg!
Ja, annars hade jag väl inte köpt det 

Över till batikprintet som jag även köpte i våras... 
 
 
Lite gulliga band...

 
 Pyssel som är "bra att ha" blev...
 


... schabloner.
Annat som är bra att ha är...
 
 
... presentpåsar som man kan lägga egengjorda presenter eller köpta presenter i.
Hittade balla (tycker jag då) påsar som ser ut som gamla tidningar på Panduro.

Saker "MAN INTE VISSTE att man behövde" blev...
 
 
... bokmärken med änglar på.
Ska bli någon form av konstprojekt.
 
Och så hittade jag siliconformar...
 
 
 ... i form av döskallar som jag kände att jag bara MÅSTE ha ( Mmm precis, som husmor så bara MÅSTE man ha vissa hushållsprodukter...).
 
Idag ska jag göra lite enkel choklad till sonen som överraskning när han kommer hem.
Ja, jag ska bara smälta lite choklad och testa formarna typ.
 
Och nu ska jag komma med ett beslut i symaskinsfrågan:
Det BLIR symaskiner.
Det blir båda för jag känner att jag är värd det och för att jag har sparat ihop till det.
Jag känner att jag vill bredda mitt sortiment och...
Jag vill kunna sy SNYGGT, snygga sömmar i fina tyger.
 
Beslutet var inte så svårt när jag verkligen kände efter.
Nu har jag telefonsamtal att ringa, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liie

Det blir nog en riktigt häftig klänning med zebratyget! :)

Svar: Mmm, det tror jag också... :D
Madde

2013-10-04 @ 15:09:30
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0