Strandskada...

Vaknar och har ÄNTLIGEN fått sova mer än sex timmar...
Sju och en halv närmare bestämt.
 
Har bestämt mig för att gå på en mini-kurs på onsdag, "Starta eget-kurs" på Almi.
Ska jag äntligen få tummen ur och ha mer än det jag har nu...?
Ja, kanske 3 timmars mini-kurs kan få mig att bli inspirerad och kickstarta något lite mer.
Det KAN behövas framöver.
 
Så till min vänstra fot...
 
Ja, i förrgår skar jag mig på en glasbit som åkt upp från havet och inte var direkt färdigslipad av just havet.
Jag trodde inte det skulle bli något av det för det var så ytligt, men...
Efter två dagar på stranden med barfota fötter i sand, hav och annat skräp som kommit in i det lilla såret, kunde jag redan igår inte riktigt gå på foten.
Jag har gått på tå igår (ja, för i förrgår gjorde det ju inte ont, när jag skar mig) och jag har inte skyddat såret.
DUMT!

Att inte stödja/trampa ner på foten ordentligt igår och det är ju inte bra för min rygg heller när man haltar fram.
Hade tur att jag längst in i badrumsskåpet hittade compeed idag som jag kan klaffsa på såret så det får lite skydd i alla fall.
Onödigt, jag kunde ju ha letat upp ett plåster och satt på från början, nu är det lite infekterat.
Strandskada.
 
Och apporpå STRANDSKADAD...
 
Pratade med sambon som landat i Norge hos Morbror Frasse aka Raskenstam aka Oljebaronen och Moster M.
Oljebaronen bad sambon att hälsa till mig att nu hade han köpt 50 (-nånting) liter bronceado rapido-olja.
 
Jaha, sa jag, ja det var väl bra att han gjort det, men NU är jag ju ändå brunare än honom i alla fall.
- Han har varit på Mallis, sa sambon.
- Jaha.... sa jag då lite mindre kaxigt, lite mer åt det lama hållet kanske.
 
Sambon viskar i luren:
- Ja, men DU är ändå brunare än honom faktiskt...
 
Varför viskade han?
Var han rädd att såra sin värd när han nu bor där?
Hm, men det vore väl ändå konstigt om inte jag vore brunare än hela bunten där uppe i Norge, jag har ju för fasiken spenderat tid i solen från början av juni fram till nu, jag ÄR en kolbit (läderväska) färgmässigt.
 
Nu ska jag sätta fart, vi ses imorgon igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0