Vuxenkläder i stretchvelour....

Uppe och idag är det kalasväder ute!
 
Strålande sol, varmt och vindstilla, jag och hunden ska ut och gå direkt här på morgonkvisten.
Först måste jag bara göra förfixet åt sambon för han ska städa, jag ska försöka vara klar till 10.
 
Annars så funderade jag lite på det här med marknad inatt...
Sambon och jag spanade runt igår och kunde konstatera att godis och mat är det som säljer bäst, OCH... 
Barnkläder.

Så ska man stå på marknad och sälja, då är det barnkläder som gäller.
Vid dom marknadsstånden som hade just barnkläder i glada färger var folk som flugor.
Hm, något att fundera på.

Själv fick jag en idé till vuxenkläder i stretchvelour i vuxenkläder när jag såg en bild på internet.

Älskar internet, där finns ju allt att finna och det märks att folk som syr och designar stjäl fritt från varandra via internet.
Och det tycker jag är HELT OKEJ, bara man står för vilket mönster man använt för det gör åtminstone jag. 


Visst sätter jag min namntag på mina prylar, men jag sätter även ut vilket mönster jag använt.
Det mesta är ju redan "designat", så SÅ mycket finns det ju inte att designa själv egentligen.
Får man en idé å finns den ju i regel redan "någonstans där ute i världen"
Det är bara tyger som skiljer design eller sytt från varandra!

Detta är tröjan jag gillade som jag hittade på internet...
 
 
Märke: 
"Gramicci Liana Shirt".

Har ett nästan identiskt mönster själv och tänker mig detta fast med lite vidare hals till skorstenskragen.
Har man så lite festligare färger så kan det bli jättesnygg myströja/vardagströja att sälja.

OCH...
Jag har dessutom ytterligare en idé vad gäller tröjan ovan, men det visar jag inte förrens jag har min overlock och kan visa upp idén färdig och klar.
(och det blir ju snart)
 
Dessutom har jag en gammal fleecetröja som jag köpt på "Bingers kvarn" som jag ska slakta och göra ett nytt mönster av och sälja.
Själv har jag älskat den fleecemodellen så om ingen anna köper ska jag åtminstone sy till mig själv!
 
Och nu ska jag sluta drömma om mönster och tyger och gå ut och gå!
Vi ses senare, ut och njut av solen nu.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0