Läste två saker...

Strålande solsken, klarblå himmel och varmt ute.
Fårö... ANYONE...?
Sitta HÄR när man kan vara DÄR.
 
Kan inte ens titta på bilderna från igår, mår nästan bara dåligt.
Vill så gärna tillbaka, önskar att idag var igår.
Men det har ju tagit sig vädermässigt så det finns hopp.
 
Läste två saker i tidningen idag (eller jag läste fler såklart, men två som fastnade):
 
1. Arbetsförmedligen har häcken fulla och hinner (fortfarande) inte med alla nya direktiv.
BRA DÄR, fortsätt så och håll er borta från mig.
Personalen mår dock dåligt av arbetsbelastningen.
Mindre bra kanske.
Dom kan ju anställa mig...!?
Om dom är underbemannade menar jag.
Har kanske inte riktigt kompetensen, men vadå, I´m a fast learner!
 
2. Gotlandsbåten.
Ja, man måste ju nästan kommentera det som stod i GT idag.
 
Båten var ju inte klar i juni när den skulle ha varit här och kört folk fram och tillbaka över pölen.
Dom hade medvetet valt ett rederi som hade dålig ekonomi för att få "en bättre deal".
Båten, eller DEN GAMLA SKORVEN som jag skulle vilja säga av bilderna att döma, var "förhandlad om" att gå en annan rutt med ett annat rederi också (vad jag förstod?).
 
Så kommer den hit eller?
Har den skumme redaren med ekonomiska bekymmer lovat bort skorven och tagit pengar från två håll?
"Den bättre dealen" bestod i att färjan inte blev klar i tid och att en massa folk blev blåsta på sin semester och sina pengar.
 
Även dom som investerat i båten har förmodligen blivit blåsta på sina pengar.
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Den där båten skulle jag aldrig sätta min fot på.
Gammal, ombyggd med tvivelaktig karaktär, jag må ha väldigt dåligt med pengar, men åka BILLIGA FLYG-á la-Ryan-Air och gamla ombyggda båtar från Grekland...
Nej, det är inte min melodi.
 
Den där båten i en storm i Östersjön i november-december...
RYS.
Hellre en någelunda nybyggd färja som visserligen också kan gå sönder och sjunka, MEN...
Det känns något säkrare med dagens båtbyggarteknik att åka en färja från DG.
Aldrig att någon skulle få mig att åka en gammal skorv med 190 år på nacken som säkert skumma redare mutat någon besiktningsman att godkänna att den är "fit-for-Östersjön", neheeeejdu, tack men nej tack.
Ännu mindre nu när man vet att det förmodligen stressats fram för att den ska bli klar.
 
Fördomsfull och katastroftänkade?
Må så hända.
Men det står jag för.
 
KAN nu vara så att tidningen vinklat denna artikeln för att få ett bra scoop, men varför mörkar Gotlandsbåtens ledning att båten bara väntar på besiktning när den uppenbarligen enligt journalisten på Horisont inte är klar, när den egentligen ska vara här.
Varför säger dom att "det är bara stabillisatorerna som måste besiktigas" och den ligger i hamnen och väntar BARA PÅ DET.
Hm...
Med dessa nya uppgifter blir det nog liv i luckan.
Om dom stämmer...?
 
Nu ska jag sluta tänka på en båt som jag ändå aldrig kommer sätta min fot på, dags att börja min dag här, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0