Dom skippar nyheterna...

Uppe och zombiestadiet är ett faktum.
Fjärde dygnet "på raken", ja man har ju ett vilodygn emellan, men då blir det fjärde dygnet på raken i praktiken och då är man trött.
JAG är trött.
Fast jag vet ju att frisk luft botar det mesta, även zombiestadier.
 
Vad gäller GLASSEN i frysen så är jag i alla fall färdig med den för gott!
Det får bli bjudglass till icke så känsliga magar som min.
 
Det var ju "note to glassäterskan" för några dagar sedan efter mitt förra intag att inte äta mer glass som inte är laktosfri, men nu är det VERKLIGEN "note to den TRÖGA glassäterskan" att inte, inte, inte äta glass som inte är laktosfri.
Jag får skylla min själv att jag har ont i magen idag, men lite synd är det om mig ändå.
Nähe, inte det... oki.
 
Idag tyckte jag dessutom att det var mycket intressant att läsa i morgontidningen.
Ibland är det ingenting intressant överhuvudtaget, ibland lagom och så idag, massor att spisa till frukosten och jag är glad att jag kom upp tidigt så jag hann läsa att ordentligt.
Skulle vilja skriva en hel del om det jag läste men tyvärr har jag inte tid med det för jag ska ju snart till jobbet.
 
Intressant i frågan om det där med nyheter är att sambon och sonen nästan aldrig spisar nyheter.
På riktigt, ALDRIG.
Inte i tidningar och inte på tv.
Sambon ser väl någon gång, men ytterst sällan, på Rapport med mig och jag förstår inte någon av dessa herrar för hur kan man leva utan nyheter?

Hur kan man leva utan information om världen precis utanför våran dörr och om världen utanför Gotland?
Hm, jag tycker det är lite ofattbart i min värld.
 
Jag har försökt på senare tid, nu när sonen börjat på högstadiet att han ska komma ut och titta på nyheterna halv åtta men utan framgång.
"NUTIDSORIENTERING och VIKTIGT" gastar jag, "NEJ", säger han.
Samma för sambon, han som ändå pluggar nu, men nej, intresset är svagt.
Likaså dokumentärer, Agenda, Dokument innifrån, Dokument utifrån, nej dom skippar det.
 
Jag funderar på att införa nyhetstvång minst en gång om dagen så dom hänger med lite mer i världen och lär sig något.
Jag återkommer med hur detta kanske omöjliga projekt går.
Nu ska hon som konsumerar nyheter hela dagen lång för att inte hamna i bakvattnet hoppa i duschen och dra till jobbet.
Ni får små serier under dagen, jag kommer personligen tillbaka imorgon!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0