Jag är förvirrad och har en sjuk son!

God morgon!
Ingen bra start på dagen här:
 
1. Sonen är sjuk.
Sonen har ont i halsen och har feber.
 
Och jag tänker HELT EGOISTISKT:
Det här jag inte råd med!
Inte att jag personligen inte har råd med att han ligger sjuk utan snarare att jag inte har råd att bli sjuk, dvs att han har smittat mig.
 
Kommande månad har jag tagit på mig tre extra jobbpass för att vi blir ju snart uppsagda och jag behöver pengarna ska gudarna veta.
Det blir då 10 dygnspass, samt att jag förmodligen kommer jobba en dag på mitt extrajobb vilket jag lovat, plus att jag ska vara heldags barnvakt för en viktig sak.
Med andra ord:
Jag har häcken full med viktiga saker och då varken KAN eller VILL jag bli sjuk.
Det är fullkomligt omöjligt.
 
När jag sen ser någon jäkla läkare på tv som står och säger att "bakterier och virus sprids mer i kallt väder för baciller trivs bäst i kall miljö", då fick jag nästan panikångest!
 
Samtidigt som jag tänkte:
Varför måste jag alltid envisas med att krama mitt barn!?
Gud, om jag ändå vore en mamma som respekterade sin tonåring SOM INTE VILL KRAMAS med sin mamma...
Men nej, här ska det kramas (jamen SJÄLVKLART ska det kramas, men ni fattar...
och så får man sig till livs på morgonkvisten:
"Mamma jag är sjuk, jag har ont i halsen och du måste gå och köpa halstabletter, jag måste ha alvedon."
 
FAN, kunde inte detta vara i mars när jag ändå inte har ett jobb att gå till!?
Gud, nä, nu skall jag inte måla fan på väggen, men...
Vad är oddsen?
Vi kan ju bara se hur det gick innan jul, sjuk bästis som jag hängt med och sjuk sambo och PANG så låg jag däckad hela veckan innan jul.
Håll tummarna, kroppen måste hålla denna månaden, MÅSTE.
 
2. Nackvärken är tillbaka.
Toppen.
Måste jobba ändå.
Fan!
 
3. Jag begriper mig inte på det där jävla "Schoolsoft"!
Irrar runt på den där jävla sidan och vet inte om jag gör eller ser rätt överhuvudtaget!

Har jag sjukanmält sonen rätt?
Vet inte om jag godkänt alla läxförhör samt prov rätt, SKA man godkänna att man sätt allt, om jag inte kan godkänna har x-kroken då godkänt istället?
Varför har inte meddelande om simning som var i SEPTEMBER visat sig bland mina meddelanden förrens nu?
 
Information om utvecklingssamtal som jag ser NU IDAG, har det kommit nu (???) för jag såg inte det FÖRRA VECKAN när jag var inne, men som ändå var skrivet den 14 och 17 januari.
Det är så jävla rörigt på det där jävla Schoolsoft eller är det jag som är omodren och bara fattar min blogg, facebook och banken på datorn?

Alltså får jag ha en åsikt så tycker jag bara:
Odla lite mera skog, hugg ner skogen, gör papper och skicka hem lappar som på den gamla goda tiden när lärare fortfarande satt på lärarrummet och bolmade på "Prince" och hade plisserade yllekjolar, lodenrock och vägrade gå ut på rasterna!!!!
Eller åtminstone skicka mail.
 
Jag blir så förvirrad.
 
Nu måste jag sätta fart här, fixa lite sjukmys åt sonen, det blev inte alls som jag hade tänkt mig idag...
Återkommer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0