Jag hamnade i Vel-träsk...

Jäkligt sent bloggande här idag, men jag har inte haft tid förrens nu.
Jag har:
 
1. Gått VÄLDIGT lång promenad i x-antal timmar (2½ tror jag) med mamma och Milou i solskenet.
Gnällde över allt jävla folk på Hällarna som drällde runt, "Dra åt helvete folkjävlar" muttrade jag och mamma undrade om jag var riktigt klok.
- Hällarna är hundfolkets plats, inte naturstrosare och kikarfjantar, mässade jag på.
Vik hädan promenadfolk sa hundägaren och svor lite till över allt folk.
Tyyyyyyyyyyyyyyp.
 
2. Sytt.
Finpulat med velourkoftan och fixat lite hit och dit runt den tills jag hamnade i ett sömdilemma, ja, jag fick 
vel-problem och hamnade i Vel-träsk (himla otrevligt träsk för övrigt).
Skulle jag välja:

Tvillingsömmen...
 
 
... eller den mer sportiga, omvända tvillingsömmen...
 
 
I över en hel jävla timme (kanske lite till) gick jag och våndades över sömmarna!

Jag tyckte NOG bild nummer två, mamma tyckte samma och sambon tyckte bild nummer ett.
Tillslut tog jag dessa bilder och la upp på facebook med en uppmaning till folk att hjälpa mig att välja, d
et blev övervägande för den omvända tvillingsömmen dvs bild nummer två.
Så...
 
 
... det fick bli den fick bli nummer två.
End of story i vel-träsk!
 
Och så bjöd sambon på hämtmat, och då bjöd jag på en film.
Vi och morsan såg...
 
 
 
Och jag får väl sälla mig till hyllningskören:
Michael Douglas är SJUKT duktig i rollen som Liberace, vilken prestation säger jag bara.
 
Alltså själva filmen är intressant om man nu är så gammal (vilket jag är) så man vet vem Liberace var, men det är ingen toppenfilm SÅ direkt, men...
Det är Michael Douglas film, han gör hela filmen och jag kan bara säga så här:
Bara interiören i filmen som ska föreställa (eller kanske är?) Liberaces hem är värt en titt på.
Det är kitsch upphöjt till miljonen.
 
Och Rob Lowe...
 
 
 ... som den obehagligt plastik-dragne plastikkirurgen var bara han värd en titt.
Dragen i fejset, full och hög för jämnan, ja han hade inte fått röra mitt fejs i alla fall 
Nä, den var bra, eller Douglas var BRA och filmen var sevärd.
 
Nu ska jag sova, vi ses imorgon igen innan jag ska på jobb.
Dag 13 innan "Dagen D".
But who is counting.
(me)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0