Annars kan hon svälta sig minsann...

Hunden är lätt galen här, hon är jättehungrig och fattar inte att magen måste få vila lite tills imorgon.
I vanliga fall kan hon minsann svälta sig både en eller två dagar frivilligt när det inte passar lilla fröken att äta, men när jag nu måste svälta henne en dag på grund av att hon har diarré...
Då sitter hon och hoppar framför mig och gläffser och jag vet att hon vill ha "godisbollen" fylld med mat att rulla runt och äta av.
Hon får härda ut, tyvärr.

Det blir inte heller någon promenad eftersom hon går på svältkur, SYND för jag hade gärna gått en sväng men får så dåligt samvete om jag går utan henne så det är inte klokt.
Lite fjantigt kanske, men jag får faktiskt dåligt samvete om jag går och hon inte får följa med så jag stannar hemma.
 
Idag skulle en person komma och hämta ett par byxor, och PRECIS när personen i fråga kommer ser jag när jag dubbelkollar byxorna att jag sytt på byxmudden FEL!
Alltså byxan ser tipptopp ut, bara det att mudden är inte sydd på spegelvänd, utan lika på båda benen.
MEN NEJ...
Det var bara att visa upp eländet och så får hon komma och hämta byxan imorgon istället, sprätta och göra om.
Det var väl själva fan också.
 
Idag blev det...
 
 
 
...Björkis igen, men idag var man tvungen att ligga i lä, idag var det lika kallt som i stan om man då inte låg i lä som sagt.
Först låg vi på samma ställe som igår, och sen flyttade vi till poolen när kussen blev själv för Nybyggarkussen stack till stan för att hämta Idolen.
 
 
Vi har dock haft det varmt och skönt, sommar där vi låg, lyx!
Imorgon ska det ju bli 20 grader, man tackar och tar emot.
 
När jag kom hem sydde jag lite till, nu skall jag betala räkningar och se på tv.
Vi ses imorgon igen och då är sonen tillbaka i boet igen, längtar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0