Blev dumpad...

Uppe och blev dumpad direkt på morgonkvisten.
Kändes väldigt snopet.
 
Skulle på anställningsintervju idag, och hade fått ett sms att jag inte längre var aktuell.
Orsak:
Jag saknar körkört.
 
Inte mycket att göra åt dock, detta ett av mina livsval som jag tycker är ett naturligt val för mig.

Hade jag kommit dit på intervjun hade jag ju åtminstone kunnat tala om mina andra "fantastiska egenskaper som assistent" (om jag nu har några, jo då, det har jag 
) men...
Nu blev det inte så.
Snopet.
Jättesnopet.
 
Min bästis "Syster J" tyckte att jag skulle ringa upp och prata med dom, "sms, vad är det för sätt"?
Men jag kände bara att om själva körkortet är det som är avgörande för hur jag skulle sköta ett jobb, och inte hur jag faktiskt är som assistent...
Då får det vara.

Snopet som sagt, MEN inte mycket att göra åt, då var det inte meningen att jag skulle ha detta jobbet helt enkelt.
 
På hemmafronten har vi så ett annat problem...
 
 
... "BEN-PROBLEMET" närmare bestämt.
 
Sonen har nämligen fått för sig att han kan inte äta saker/ MAT med "ben i".
Själv är jag uppfödd på mat med "ben i", det var liksom en naturlig del att gnaga av köttet på tex en fläskkottlett ända tills benet på fläskkottletten var vitt och rent.
Låter som jag var född i en grotta med neandertalare till föräldrar, men nej det är jag inte.
Bara det att det VAR BEN I MATEN när jag växte upp.
 
Nuförtiden är allt finputsat och benfritt (till och med strömming är nog benfritt anno 2014 misstänker jag) och kostar skjortan.
Medans det som har ben i sig är mycket billigare och lika gott.
 
Men nej...
Det tycker då inte min tonårsson.
 
Ta exemplet "Helstekt kyckling i ugn"...
 
Svensk hel kyckling är billigt och jättegott om man steker i ugn.
Sonen hatar det.
Orsak:
Den har ju BEN i sig och det där med att gnaga av benen för att få i sig allt gott, nej, det finns inte i hand värld.
 
Jag kryddar och vitlökar och marinerar in den som ett proffs, smakar ljuvligt när den är stekt, men problemet är ju...
Ben, ben, ben och åter ben och den smakar inte bra.
 
Så gjorde jag ett test med kycklingfiléer med samma kryddning, stekte i ugn...
Och gud som han åt.
Ja, det smakade ju dessutom helt annorlunda.
???????
Jaså?
Trots samma kryddning, himla mysko.
 
Ja, vi krigar vidare i ämnet och jag kommer envisas med att köpa matvaror med ben i...
Då får han väl svälta då om det ska vara på detta sättet.
Ständigt detta matkrig här hemma, suck.
Nu ska jag börja min dag här, blev inte som jag tänkt mig men det betyder INTE att jag deppar ihop för det.
Nej, jag har annat att göra.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0