Byxfan...

Vilken dag hörrni, sommaren kom tillbaka...
Om än tillfälligt ser det ut som.
 
Och min dag började INTE BRA här.
Byxan som jag sytt ena mudden fel på fixades, jag sydde på en ny, lyssnade på bok, hör av mig till beställaren och säger att den är klar.

Och när jag dubbelkollar BYXFAN och hon kommer innanför dörren...
DÅ HAR JAG SYTT PÅ MUDDEN FEL IGEN!!!!!
Hur fan är det möjligt??????
Ja, det kan man verkligen fråga sig, v-e-r-k-l-i-g-e-n!?
Alltså jag skämdes som en hund och visste inte vart jag skulle ta vägen, och ja...
Gör om, gör rätt IGEN!
Pinsamt var ordet för dagen.
 
Sen gav vi fan i stan och åkte ut till...
 
 
 
 
 ... Brissund och hängde där några timmar med vänner.
 
Underbart och varmt i luften men ISKALLT i havet, jag tog ett snabbdopp när jag var överhettad, men det kan inte varit mer än 15 grader max i plurret.
Men vem klagar, inte jag, det har bara varit skitskönt och ska det nu bli regn imorgon så har det verkligen varit en kanondag, isvatten till trots!
 
På hemvägen åkte vi och handlade på Ica och hämtade tyger på en och samma gång.
Vita byxor är snart på "G" i arbetsrummet, ska bara fixa byxan jag sytt fel på två gånger och ett par animalprint också och sen:
Vita, långa muddbyxor!

Kom hem här och SONEN var/är här, vi lagade wok ihop och han tycks ha lämnat tonårshumöret borta sen sist.
Då var han bedrövlig i humöret och jag trodde nästan att ett troll bytt ut honom mot min unge stället.
Meeeeen....
Idag kom han hit med solskenshumör och har till och med tjatat om att vi ska se film ihop ikväll!
Oj, oj, oj, då är det bäst man nappar ifall trollungen kommer tillbaka.
Vi ses imorgon igen, ha en bra kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0