En lång och perfekt dag...

Den här dagen har varit fullkomligt perfekt!
 
Sonens pappa ringde 10.50, dom stod utanför, skulle jag hänga med ner på sonens skolavslutning, dom hade tagit beslutet att åka dit ändå.
Visst, jag hoppade i ett par byxor och linne och så drog vi ner till Almedalen allihopen...
 
 
... perfekt väder och varmt för en avslutning utomhus.
Sonen blev glad att vi kom TROTS ALLT!
 
Sen åkte jag hem, åt lunch, packade kaffe och mellis till eftermiddagens äventyr och så åkte vi och hämtade Lilla Sunshine på dagis och vidare ut till Brissund...
 
 
Det blev filtmys, fossil och stenplockning, havets skatter...
 
 
Tre bad blev det också, eller tre för mig och två Lilla Sunshine...
 
 
Vi byggde sandkakor som vi snaskade på, kanske lite i krispigaste laget dock...
 
 
 
Så lekte vi slott och prinsessan dansade även och framförde SVANSJÖN, ballet...
 
 
Ja, och så fikade vi och åt mackor, inte så dum dag alls!
Vi åkte hemåt vid 17-tiden och medans Lilla S och Milou lekte ute i trädgården så gjorde jag mat och vi hann även...
 
... fota puffbyxan SÅKLART!
 
 
 
 
 
 
 
 
Dock var dom en storlek för stora till henne, men det syntes inte när tröjan hängde över.
Och omdömet från lilla snäckan va:

"Madde, du gör alltid så himla sköna kläder, man leker så bra i dom (studs, hopp, studs)..."
(FINT, bara du inte leker just i dom här byxorna så är det FINE stumpan )
Och så sa jag:

- I might quote you on that one!
"Va?"
- Nä, inget.

Men bara så ni vet:

Man leker så bra i mina kläder!
 
Och så kom det en inbjudan idag.
Inbjudan till årets Björkisfest!!!!!
 
 
Nu är det två fester på tapeten iår, Syster-Yster med make firar 50 och så Nybyggarkussen och morbro Frasse som fyller 40 respektive 70.
Stackars er som inte är bjudna, STACKARS ER!
Snart är det fest.
 

Nu ska jag krypa till kojs, imorgon är en annan dag och då kommer Lilla Sunshine igen.
Vi ses då!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0