Gotlandsbåtens vara eller icke vara...

God morgon!
Idag känns det som sommar på riktigt igen när man öppnade balkongdörren.
 
Tidningarna har dom senaste dagarna över om Gotlandsbåten, ja "Båten som aldrig blev av".
Kan inte vara kul att vara kund/turist och ha bokat den och sen försöka få en bokning till Gotland via Destination Gotland som har en väntetid som liknar A-kassans köer.
Och kommer dom ens över hit eller kommer folk härifrån?
Nu har man nog satt många på pottkanten och om jag varit konsument, ja, man hade väl blivit skogstokig om man inte kommit hit eller härifrån när man bokat.

Måste vara jättekul att vara DG och bara håva in stålar och gotta sig i olycka, DG består och Gotlandsbåten går väl förmodligen i konkurs.
Jag gissar att detta var ett försök som avskräcker de flesta att försöka sig på något liknande igen, i alla fall på ett bra tag.
Det kanske lönar sig, men då ska man nog har båtar/båt FÖRST innan man kör kampanjer om sina rutter över östersjöpölen, nu har man gapat efter mycket och mist hela stycket.
 
Jag kan inte säga att jag egentligen har brytt mig på Gotlandsbåten eftersom jag aldrig skulle blivit deras kund ändå.
Västervik ligger inte nästgårds för en annan om man skulle över till Stockholm, dels för att jag inte har bil och dels för att färdvägen med buss hade blivit en MYCKET LÄNGRE RESA från ön än Visby-Nynäs-Stockholm C och det hade jag aldrig åkt.
Det är jobbigt och lång nog med "ordinarie" färdväg.
Och sen hade jag aldrig velat åka en grekisk, gammal båt...
Nej, det hade jag inte, det har jag redan skrivit, no way.

Men det är ändå synd om dom att det gått som det gått och att folk som investerat en massa miljoner i företaget och nu FÖRMODLIGEN kan vinka bye-bye åt stålarna.
För vissa kan det bli ekonomisk katastrof och för andra inte så illa.
Och det är synd om dom som bokat men kanske inte kan komma hit som dom planerat.
 
Ja, nu kommer det nog snackas i stugorna om Gotlandsbåtens vara eller icke vara, huvuden kommer rulla och det är nog rätt många det.
 
Igår...
 
 
... hittade jag reatyger för 34.98 kr/m (dvs 35 spänn ) och även två mönster för samma pris. 
 
Jag slog till, jag fick några meter tyg samt mönster för 300 kr, det var prisvärt.
Visserligen är tyget lite tunnt, det vet jag redan för jag har ett prov på ett svart i samma serie, MEN det duger till snyggbyxor och någon tunn sommarklänning med foder eller luftigt linne.
 
SJÄLV ska jag starta upp dagen med vad det nu kan bli, jag har degat klart för denna morgon.
Vi ses senare, ha en bra dag i solen eller på kontoret!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0