Grattis!

Somnade tidigt igår för jag var helt slut, vaknade sent (08.04) och kände mig nästan som om jag försovit mig.
Byxpysslet sög musten ur mig igår, idag blir det lugnare.
 
Här på Söderväg ser jag folk redan börja röra på sig ner mot stan, idag börjar det, Almedalsveckan.
OCH mamma ska på stan med sina syskon, HURRA, då får hon en dag med kändisar i alla fall.
Jag får väl offra mig någon dag till om det är dåligt väder så hon blir nöjd och får sitt kändisgluttande tillfredställt.
 
GRATTIS till fina morbror Frasse, Raskenstam, Oljebaronen och numera Pappa Taikon också (ja, kärt barn har ju så himla många namn) som fyller 70 idag!
 
Han som lärde mig att säga ordet "Bajskorv" under en julafton när jag var liten vilket jag naturligtvis gick runt och upprepade som en liten papegoja.
Pappa tyckte det var helfestligt och mamma tyckte INTE det var så helfestligt.
Han är fortfarande lika busig och en riktig retsticka...
 
 
... jag tror det ligger i min gener också faktiskt...? 
Hipp hipp hurra för Uffen idag!
Snart blir det fest, snart blir det fest.
 
På tv...
 
 ... är min "gamle" läromästare Thomas från Krukis.

Han ska ha drej-battle på Tv4 Morgon med Jenny och Steffo alldeles strax, och behöver ni FIN och VACKER keramik, då besöker ni Szilasi keramik i Hästgatsbacken!
Nu ska jag börja MIN HANTVERKSDAG, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0