Jag bävar...

God morgon!
 
Här vaknade man i bajslukt och en hund som var väldigt orolig nere på parkettgolvet.
Hon hade fått diarré.
Jaha, upp och sanera både henne och golvet, tack och lov hade mattan klarat sig.
Idag blir det en liten svältdag för hunden då, så kör vi med fiskbullar och ris imorgon.
 
Igår när jag var ute och gick med hunden runt muren...
 
 
... och kommer till bibblan/Almedalen och upp mot S:t Hans ruin ser man att politikerveckan redan är på "G".
 
Det byggs upp scener till höger och vänster, kryllar av folk som gnetar på som små arbetsmyror bär och bygger, bär och bygger.
Almedalsveckan kommer nog bli CRAZY iår, riktigt crazy och mamma har redan flaggat upp för att JAG MÅSTE gå med henne på stan.
Med betoningen på MÅSTE!
 
Att jag MÅSTE GÅ beror på att min moster är ute på landet med sina barnbarn då, och det var samma förra sak förra året.
Moster Puff på landet = Dotter Madeleine MÅSTE gå med mamma på stan och titta på kändisar!
Morsan är nämligen inte ett dugg intresserad av att se dom politiska budskapen, nej, hon vill se alla kändisar och få gratissaker!
 
Förra året var jag ju också tvungen att ställa up för Puffen satt fast på vischan då också.
Jag har undvikit detta spektakel alla dessa år tills förra året när Puffen var ute ur leken och jag gnisslade tänder, jag var "faktiskt tvungen" (mammas ord) att gå med.
Dag ett blev jag räddad av att Nybyggarkussen och Idolen slöt upp med oss, kväll 2 kom Syster-Yster in med Puff och barn och vi gick och åt samt "tittade på kändisar ihop".

Men...
Jag hatar stan när den är knökfull med folk, och gå och glo på kändisar har aldrig varit min grej.
Nu är mamma desperat, jag svär inombords och förbannar att sambon jobbar hela veckan och inte kan gå med sin svärmor istället.
Eller vi kunde ju delat upp det åtminstone.
Igår sa jag till Nybyggarkussen att hon fick faktiskt säga till Idolen att han fick ställa upp på morsan, jag och kussen kan ligga på playan så kan han få gå och ranta runt på stan med Piff...
Jo, hon skulle säga till honom på skarpen att det fick han allt ta att göra!
 
Nu ska jag sätta fart här, har ingen aning om hur dagen kommer att se ut, vi får ses senare.
Jag måste iväg NU i alla fall och fixa lite.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0