Det var då jag kände mig handikappad...

Nå...
Hur gick det idag då på arbetsförmedligen?
Ja...
De kändes typ bara deppigt.
 
Inte helt otippat så var jag ju laddad till tänderna med självförtroende och laddad med "Mig-sätter-du-dig-inte-på-gosse/stumpan-lilla-jävlar-anamma..." och var först i kön när dom öppnade 10.00.
Och så var dom bara jättetrevliga.
Först när man skulle skriva in sig så var den en supertrevlig tjej som tog sig tid och visade hur jag skulle göra och sen kom om om jag behövde hjälp.
 
Hm...
 
In till nästa kille där man fick gå igenom både det ena och andra och bli inskriven och det var väl DÄR det brast för mig när jag drog fram mitt läkarintyg och vi sen skulle gå igenom vad jag egentligen klarar med min nacke.
Det var DÅ jag kände mig handikappad på ett sätt jag inte gjort sen jag fick min skada.
Alltså man blir ju kodad på något sätt och man blir ju inskriven med en sk "Funktionsnedsättning" och så har man haft ett jobb där man varit förskonad.
 
Ja... så...
 
Jag började grina.
Toppen.
Alltså det bara kom, jag kände mig bara eländig och jag kände mig så handikappad.
Och så fick jag ont av att sitta på stoljäveln jag satt på, efter två timmar och 15 minuter hade jag så ont så det var inte klokt i nacken.
Dock på den POSITIVA SIDAN så var han jag var hos idag INTE ALLS negativ till det här med Almis "Starta eget kurs", han kunde dock inte ta beslut utan var tvungen att kolla med en kollega och så var den kollegan såklart inte där...
Men han skulle höra av sig så fort han visste om jag kunde hoppa på den på onsdag.
Håll tummarna.
 
Inte blev det bättre när jag kom hem.
Känner bara BAJS till allt just nu.
 
Barntröjan...
 
 
 
 ... blev jag då naturligtvis inte heller nöjd med!
 
Jag sydde på men har sprättat bort, tycker att en smal kant nertill INTE var snyggt.
Jag vill nog ha en bredare kant nertill för jag tycker nästan att detta blev lite "pyjamas" över det hela.
Som sagt, kanten är bortsprättad och jag gör om imorgon.
 
Nu ska jag kolla på nyheterna och se hur det gått med fuskvalet på Krim.
Skitdag trots bra bemötande på arbetsförmedlingen.
Återkommer imorgon, ny dag nya tag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0