Mossigt ställe...

God morgon!
 
OJ, vad det blev sent här igår...
02.15 kom jag i säng.
Fy bubblan.
Tillslut var jag så trött här framför datorn så jag såg dubbelt och jobbet jag gjorde blev bara fel hela tiden, då kände jag att det var nog.
Men jag fick mycket gjort, inte mycket kvar nu, resten blir klart idag!
 
Igår...
Jag var nere på bibloteket för att leta böcker, först ville jag ha lite böcker om att göra lapptäcken.
Alltså jag har så mycket spilltyg från barnklänningarna så jag tänkte precis som med babyfleece jackorna som är spill från fleccekoftorna att jag måste göra något med det.
Och valet föll på lapptäcken till babysar TYP det allra enklaste...
 
 
 
 
 
 Och då tänker väl ni:
Men det där kan ju du!?
 
Jo, men då ska ni veta att för det första har jag aldrig sytt ett stort lapptäcke utan bara små till dockor, när jag var liten.
Som vuxen har jag OCKSÅ bara sytt till dockor, så jag behöver...
1. En uppfräschning på lite teknik.
2. Lärdom om "innehåll" och slutförande av "ett riktigt" lapptäcke så...
Bibblan nästa!
 
Hittade några böcker... från 1970- och 80-tal.
HEJ UPPFRÄSCHNING av böcker på det här mossiga stället TACK!
Nåväl, det är tekniken som är det viktiga, inte bokomslaget.
När jag sen fick en snilleblixt om att hitta lite kul böcker med barnkläder i också så fanns det...
 
 
 
 ... dessa POPPIGA böcker och några till FRÅN 70-talet att tillgå.
 
Alltså cheesus.
När jag var framme och bad en av biblotikarierna att beställa hem lite fräschare böcker klagade jag faktiskt.
"Dags att få hem lite böcker från ÅTMINSTONE 2000-talet tyckte jag, vem är det som har hand om "avdelningen sömnad och handarbete liksom" hälsa att det är dags att göra sitt jobb och HÄNGA MED LITE i det NYA UTBUDET.
 
Ja... jag sa faktiskt det.
 
Kanske inte så surt och spydigt som det ser ut här på bloggen nu när jag skriver det, men på riktigt, jag sa så på ett snällt sätt.
Hälsa att den som är ansvarig kan ringa mig annars så kan HEN få lite tips om det känns för svårt.
Jepp, jag sa det också.
På riktigt.
 
Jamen va fan, kom igen. det är inte mycket nytt på dom hyllorna vad gäller, sömnad, broderi, virkning och stickning, inte mycket alls om man jämför med vad som finns ute på nätet.
Dags för uppfräschning på dom hyllorna som sagt.

Men...
Jag lånade dom gamla mossiga böckerna ÄNDÅ, för jag tänkte att ja kan ta några av mönstren och göra om, piffa till, modernisera.
Så, jag tog hem några böcker och så får vi se om jag kan få till något av det.
 
Fick även en snilleblixt när jag var på väg ut från bibblan, varför inte ta och låna LJUDBÖCKER och lyssna på när jag sitter och syr?
Jomen det gör jag, bara gammal skåpmat där också, men fick tag i en ny bok i alla fall..
 
 
 
 
Kanske inte riktigt vad jag ville ha, men läste ju tvåan av "Kepler-teamet" så jag tänkte:
Det får väl duga.
Ja, så jag kom ut från bibblan med lite av varje.
 
Kommer till cyckeln och någon har ställt, jag menar lagt en ÖLFLASKA i min barnsadel, tillika lastplats på cykelfan.
Öl.
Jag svor så det osade svavel och fick hänga min väska på styret och hem och skura sadeln.
Idioter, vem fan går och dricker öl så dags på dagen och sen dumpar en halvfull flaska på någons barnsadel?
Tänk om det varit någon som varit nere och hämtat barn på dagis...?
Gud så puckat säger jag bara!
 
Nu ska jag och Milou ut och röra på oss i rasande tempo, avslutar med bilder på Milou och Leo från igår...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0