Jag var lite lat...

Jag har fått till toppen, sytt ihop axlarna samt sytt infällningarna fram och bak...
 
 
 
 
... men jag är baske mig INTE så himla säker på den här modellen faktiskt.
Alltså om man jämför med den rundade modellen jag gjorde förra gången... hm... ja, jag kommer slutföra den och så får vi väl se..
 
Kjoldelarna utskurna...
 
 
... och jag skall väl fortsätta med att sy infällningarna på dom delarna efter detta och middagen.
Fortsättning följer i vanlig ordning!
 
Så fick jag hem två mönster idag...
 
 
Ett mönster som skall bli fleece- och velourklänningar/tunikor med luvor/hoodies och även det där UNDERBARA långklänningemönstret i det färgglada "Gudrun Sjödén-liknande" tyget.
Jag bara längtar tills det kommer lite somriga tyger så man kan vräka på i en sådan där klänning.

Mönstret som skall bli en fleeceklänning hittade jag på nätet när en kompis ville att jag skulle sy "Min tunika" fast i fleece och med luva, så jag snokade runt och hittade detta.

Jag var LITE FÖR LAT för att orka designa en luva på så jag kollade och FANN, bara det att jag ritat dit en "känguruficka" på, för det ville hon ha och det har inte mönstret.
DET får jag då sno från en vanligt hoodiemönster och smälla på, samt att hon vill ha muddar på ärmarna som på min tunika.
Den blir nog bra när den blir klar!
 
Nu skall jag äta, vi ses lite senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0