Övergår mitt förstånd...

Hej!

Jag lämnade huset klockan 10 idag var hemma en timme för blogg och piffning, sen fika och handel på Ica och så var jag hemma klockan 16 igen.
Jag var slut som artist.
Nu är det jag och en film efter maten fram till klockan "Så mycket bättre"-dags.
 
Satte igång för lite sömnad här en stund men nej...
Som sagt, det var i en timme det, nu är det jag och en film.
Inte ens middagen fick mig att få energi att orka.
 
Efter fikat med bästisen på S:T Hans så gick vi in en sväng på en loppis inne vid H10 eller Ho2 eller vad det heter...?
Där hittade jag denna som inte ens var använd med lapp och förra priset 1199 kr kvar...
 
 
 
 
 
... för det facila priset av 10 kronor!!!
Ojojoj, det var en rabatt på 1189 spänn det, jajemänsan.
 
Grejen var att nu var det egentligen inte så att jag föll för själva tyget i kavajen utan mer modellen och ni kan ju GISSA vad jag ska göra med kavajen kanske?
Jo, just det, jag ska slakta den (min nya favoritsysselsättning) och göra nya kavajer såklart!
Jag gillade nämligen att den var lite gulligt shabby-chic med dom där lite fransiga kanterna och kantbanden påsydda.
 
Jag är ingen kavajtjej för jag tycker det är lite för formellt för min stil, MEN...
Denna modellen tycker jag var söt och lägger man då till den lite mindre formella utformningen på kanterna, då är den ju helt OK.
Så...
För 10 kr kan man ju faktiskt kosta på sig att försiktigt sprätta isär den och göra nytt.
 
 Vem som dock från början skulle ha betalat 1199 riksdaler för denna ÖVERGÅR MITT FÖRSTÅND, och sen sälja den för en 10:a.
Men...
Så är jag ju ingen märkesbög (eller märkeslesbisk) heller.

Nog bloggat för idag, nu skall jag tvätta fejset och borsta tänderna.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0