Man har inga vänner när det väl gäller...

Go´kväll allesammans.
 
VÄLDIGT seg dag här idag.
Jag har sytt och lyssnat på ljudbok från och till men inte direkt känt någon inspiration.
Snart är ändå dagen slut och vi ska se en rysare, "Sinister" tror jag att den hette, vid 20-tiden sen skall jag väl gå och lägga mig, ladda inför morgondagen.
 
Jag har anmält ett bidrag till...
 
 
Bästisen Frk Smältchoklad var på mig inne på fejan att man/JAG skulle anmäla mig och ett bidrag.
Två gånger var hon på mig och idag fick jag tummen ur, MEN...
Jag kan ha gjort fel.
 
För det första anmälde jag denna klänning...
 
 ... som jag själv tycker så mycket om.
 
Men jag glömde kolla om det var så att plagget måste vara helt nygjort eller om det var tvunget att vara "återvunnet material"...?
Då borde jag tagit min jeansklänning istället.
Nu blev det inte det.
Skitsamma, jag tror inte jag vinner ändå, inte ens fastän Frk Smältchoklad har gått ut och hotat folk med att dom (citat) "Kommer få en snigel på ögat" om dom inte gör det.

Resultat efter två timmar:
Typ bara sambon och Frk S har röstat.
Man har inga vänner på FB när det väl gäller, DEN saken är klar i alla fall.
 
Sen är jag liiite närmare att ta ett nytt steg.
Jag vill sy mina egna plagg i egendesignat tyg.
Jag vill ha orginella kläder i tyger som igen annan har helt enkelt.
Det har jag velat i flera år men jag har haft lite dåligt SY-SJÄLVFÖRTROENDE vilket jag egentligen inte behövt och ha, men...
Nu har jag ju inte det längre.
Jag kan ju sy vad som helst... nästan... kanske inte en kavaj... men... ja.

Jag har helt enklet INGET DÅLIGT SY-SJÄLVFÖRTROENDE längre.
Jag känner mig kaxig, misslyckas sällan och då behöver man inte vara så rädd att sabba tyg längre.
Inte heller det har jag väl gjort så ofta men ändå.

Dock kostar det såklart att göra sitt eget tyg.
Inte att designa själva tyget men att köpa/göra sitt eget tyg.
Inte jättefarligt i och för sig, men ändå, man behöver en buffert.
Vi får väl se vad som händer längre fram om jag kommer ha råd, dock vet jag VART i Sverige man kan göra det nu och vilket program man behöver för att göra sitt eget mönster i datorn.

Man kan få testa gratis ett tag...
Känns som en plan för köpa är ju inte aktuellt.
Som vanligt.
 
Imorgon skall jag och mamma ut och kolla in en liten systuga där man tydligen kan få köpa lite tyger också.
Kommer väl inte bli några inköp för det tillåter inte någon budget (herregud så tjatigt) men titta kan man ju göra kolla upp inför framtiden.
Tänker att mina nya tunikor skulle bli ytterligt mer intressanta om jag kan hitta fina, färggranna tyger här också när man vill ha något snabbt och inte vill vänta på att skicka efter.
Nu ska jag plocka undan mitt arbete, vi ses imorgon igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0