Miljonär hitåt...

Idag fick jag en SNILLEBLIXT under hundpromenaden.
Jag passerade nämligen nyponbuske efter nyponbuske fulla med nypon utmed havet och helt plötsligt fick jag för mig att börja plocka nypon!
 
Jag plockade av en hel buske i en REN hundbajspåse  medans hundarna lekte och skötte sig själva, jag fick ihop 8 dl.
Och när jag kom hem tog jag en dusch och sen skred jag till verket, jag tog fram mormors gamla kokbok och slog upp "Nyponsoppa" och sen...
Satte jag fart!
 
 
Och jag kan bara säga så här:
Det var jäkligt synd att detta inte var förberett från början att jag skulle göra nyponsoppa så jag kunde köpt hem såna där små mandeltoppar och lite vispad grädde för JÄVLAR-I-MIN-LILLA-LÅDA vad gott det var!

Jag bjöd upp morsan på ett glas nykokt ÄKTA nyponsoppa.
Bara vatten, nypon, lite socker och lite potatismjöl et voilá:
Smaksensation!

Alltså det där man köper i tetrapack från Ica eller i pulverform från Ekströms, stick och brinn säger jag bara.
Äkta nyponsoppa smakar ju inte i närheten av det där fusket och jag har liksom glömt bort den äkta smaken.
Underbart, ja, jag blev så himla glad av att bara har kokat nyponsoppa så det var inte klokt.

Börjar känna att den här husmors-pysslajämt-hemmafrustilen passar mig utmärkt, jag skulle kunna tänka mig att vara samlare, odlare, kokamora och sy vid husbehov konstant.
MILJONÄR: hitåt tack, sambon: Sorry, bye-bye!
 
Det blev även mer äppelringar och sen...
La min nacke av!
Jag hade nämligen glömt att ta min nackmedicin på morgonkvisten så vid 16-tiden fick jag sätta mig och vila en stund med hundarna...

 

...i soffan.

Jag hade Milou som låg på sin filt och lilla Jonnie som la sig som en korv längs mitt ben.
På det drog jag vidare till skolan för utvecklingssamtal med sonen, handel och middag.
Nu ska jag se på tv en stund innan läggdags.
Imorgon:
Samma blogg, samma bloggerska, TJING!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0