När "Maggan" lagar fiskgryta...

God morgon!
 
Idag vaknar man till ljuset som i en kolgruva.
Härligt.
Mörkt, mörkt, mörkt och åter mörkt, det var nästan problem att komma upp tyckte jag och jag är minsann inte känd för att tycka det är jobbigt att stiga upp ur sängen.
 
Idag tänkte jag rita av ett nytt mönster för övrigt, jag tror det kommer bli omöjligt just på grund av ljuset.
Inget ljus = svårt för ögonen att se linjerna ordentligt.
Fortsättning följer.
 
Så till igår, jag skulle laga mat, det skulle bli fiskgryta och jag skred till verket.
Kokade grönsaker, passerade tomater, vatten och kryddor och fond först så att potatisen skulle bli igenomkokad.
Sen i med grädden när det kokat klart och på det fisken.
 
Så smakade jag av.
Hm...
Det var inte riktigt samma smak som det brukar bli och framförallt:
Det smakade inte gott.
 
Inte jätteilla men det liksom... ja, smaken var obestämdbar och inte bra.
 
När jag så uppmärksammat familjen på att middagen var klar slängde jag en blick på matlagningsgrädden, alltså på kartongen.
Okej...
2014-07-10!
 
Jaha ja, smakproblemet löst, illasmakande fiskgryta berodde på matlagningsgrädde från den 10 juli.
Va fint.
Ja va fint att vi (jag) sparat den gamla godingen i kylskåpsdörren och va fint att den hamnade i den "dyra" fiskgrytan som dessutom skulle räcka några dagar!!!
 
Jag hade köpt en ny grädde i förrgår men i farten högg jag en grädde som jag helt enkelt glömt bort.
(Det ä lite överfullt/överbelamrat i kylskåpsdörren nämligen).
Suck.
 
Sambon beställde en pizza, sonen fick kidnappa en paj nere hos morsan, jag fick göra en räk- och kräftsallad som ännu inte åkt i grytan som topping.
Dvs sallad skulle inte vara i grytan men skaldjuren skulle ju.
Middagen räddad till en skock hungriga folk, dock blev det INTE vad "Maggan" tänkt sig.
Maggan, ja, mitt alterego sen krukmakartiden när man klantat sig, då är man MAGGAN och inte Madde.
 
Igår var igår, idag blir det nya tag.
Nu dags för promenad i mörkret med vovven, vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0