När Tant Surkärring blir förvånad över välartad full ungdom......

 
God morgon!
 
Vi hoppar rask till gårdagskvällen och då här såg det ut utanför vårat sovrumsfönster på Southway/Gotenhov...
 
 
Det var FEST!
 
 Men det var egentligen ingen fara på taket, klockan var runt 22.30 och även om det var tjo- & tjim, skratt, drinkglas, glas och ölflaskor, skål och selfies så var jag inte speciellt irriterad, timmen var ju tidig.

Det vart jag dock när jag av en slump ser en överförfriskad ung herre gång på gång försöka att slå av en kapsyl på en glasflaska mot vårat staket och jag tänker:
Slår du av den där flaskhalsen och får in glas på tomten är du DÖD!!!
I nästa andetag tänker jag även:
Tänk om dom börjar dumpa sina tomglas på våran tomt och någon flaska alternativt glas går sönder!?
 
Tant Surkärring öppnar fönstret och meddelar gänget:
"Varsågod och stå och häng här va, men vi har hund, INGA slaktade flaskhalsar i trädgården eller glasflaskor överhuvudtaget så det blir glassplitter.

Döm om min förvåning när VÄLARTAD FULL UNGDOM tittar upp och svarar Tant Surkärring i mycket trevlig och slirig talton: 
"Nej gud absolut inte, vi kommer inte slänga in nånting, absolut inte!
Men du stör vi dig, ska du gå och lägga dig?" 

Paff Tant Surkärring kommer helt av sig i sin herrens tuktan och förmaningar och svarar: 
"Eh ja, jo jag ska gå och lägga mig..."

Välartad full ungdom:
"Jamen då ska vi gå så vi inte stör dig, kom igen nu alla vi drar, hon där uppe ska sova nu!"

... och på bara någon minut, max två, var dom borta!
Oj... did not see that one coming at all alltså.
Ja, någongång skall väl vara den första att kaxiga ungdomar på fyllan kan överraska.
 
Här har jag varit uppe sedan klockan 06.15, vaknade av mig själv.
Vi ses lite senare så får vi se hur den här dagen blir.
 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0