På fredag kan jag vara sällskaplig igen...

God morgon!
 
Var nyss ute och hämtade tidningen och det var ju JÄTTEVARMT ute.
Inte en kylig fläkt så längt jag kände i alla fall och då var ändå klockan 06.30 (07.30 i vanlig tid).
Skönt, jag hoppas det är så här varmt hela vintern, jag struntar i växthuseffelten, jag vill bara ha BEHAGLIG temperatur.
 
Det blev inget bloggande igårkvälls.
Jag hade fått tillgång till datorn vid 22-tiden men då hade jag redan krypit ner i sängen och var helt slut, jag somnade kort därefter.
 
Igår var det hemskt "kroppsmässigt".
Inte så att jag hade ont, det var bara lite. nej, jag ska vara ärilg och säga att sedan i fredags har jag varit såååååååååå trött (som jag redan gnällt om) rent mentalt och kroppsligt.
Jag har bestämt att jag tar en "timeout" ända fram till fredag när sonen kommer.
 
Med det menar jag att jag skall vara HELT SJÄLV.
 
Det har faktiskt varit umgänge med vänner och andra, gå bort eller ha besök VARJE DAG i över en och en halv månad och barnvakteri (senast går) och det är inget jag naturligtvis INTE VILL men...
Nu säger ensamvargen i mig att jag MÅSTE vara själv i några dagar annars blir jag knäpp.
Alltså jag bara måste ha min egentid och inte prata eller vara med någon.
Det har gått i ett.
 
Igår var jag barnvakt och vi hade det supermysigt som jag alltid har med lilla H.
Vi byggde koja, lekte med Pippi och Lilla Gubben, läste sagor, sjöng, busade och så fick jag ändå lite sygrejs gjort men efter att lilla gullvippan åkt hem, sa jag iprincip bara "Hej då" till sambon, tvättade mig för natten och kröp till kojs.
Och tänkte:
Jag måste ha en paus.
 
Så nu...
Skall jag ha det.

Eller FÖRST skall jag faktiskt iväg med Chifen idag som vanligt, men sen DÅ är det paus ända fram tills fredag, då är jag redo att vara sällskaplig igen.
Mina vänner som känner mig förstår, dom vet hur jag är...
Tack och lov!
 
Igår så satt jag och funderade på detta lilla projekt, min slaktade Indiska-tunika/klänning som nu alla mönsterdelar är klara och även utskurna i lakan, skall efter lakansprovet bli...
 
 
... denna!
 
Jag har tyg hemma som bara legat och väntat på RÄTT PROJEKT och nu har rätt projekt äntligen dykt upp för tyget.
Så håll tummarna.
 
Nu ska jag piffa, vi ses senare igen, jag får se till och ta och blogga innan sambon kommer hem 
Ha en bra dag alla glada.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0