Ska du ha lantbrukstidningen också...

Nu är det inte kul tycker jag, det är ju mörkt ute varenda dag.
Det var mysigt i en vecka, tända ljus i all ära men nu vill jag ha tillbaka ljuset.
Sol, värme, ljus.
Känns så långt tills nästa vår...
 
Tidningen idag var den tre blad tjock eller?
"Skall du ha lantbrukstidningen också så blir den lite tjockare...", sa mamma lite skämtsamt.
- Eh, nej, det behöver jag inte, har inga kor eller får i garaget så jag behöver hålla mig á jour just nu, svarade jag.
"Ha-ha", sa mamma, "Ha-ha" sa jag, gick upp till mig och läste ut tidningen i ett naffs.
 
Idag ska jag faktiskt "ta det lugnt".
Dvs jag ska bara färdigställa min tunika och gå en långpromenad med hunden, that´s it.
Jag behöver faktiskt inte ens laga middag idag, jag ska bara fysa runt i tofflor.
Glömde på allt det där jag gjorde igår att ta min medicin så nacken är INTE på "G" idag direkt.
Nej... inte direkt.
 
Vi ses lite senare med bilder på min nya tunika, min kommande MYS-favorit i velour och vet ni vad...
Jag såg en liknande, eller faktiskt exakt likadan, tunika på nätet från ett företag som tar 995 kr.
Samma företag tar 1095:- för puffbyxorna som jag också gör till... mig själv...

Känns som om man spar EN HEL DEL jävla massa pengar på att sy till sig själv och få precis det man vill ha.
Väldigt mycket pengar spar man.
Med betoningen på V-Ä-L-D-I-G-T.
Det är vid såna här tillfällen man är så himla glad över att vara händig och kunning inom både det ena och andra, man spar pengar och kommer undan väldigt billigt.
TUR även att man har ett sedan innan arbetslösheten ett "litet tyglager", då har man lite att plocka och fynda ur.
Jupp och WORD på det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0